Водещата компании в производството на хранителни продукти в света - американската Mars, планира да пусне четири нови марки на българския пазар през 2019 година. Една от тях е в сегмента на дъвките, където групата е пазарен лидер. С нея през следващите месеци ще се появят още бранд шоколадови десерти, както и два продукта за домашни любимци. Това стана ясно по време на пресконференция, организирана от компанията.

През май ще бъде пусната първата от тях - шоколадовите бонбони Maltesers, която е водеща марка в категорията си във Великобритания. По-късно от Mars ще представят и новия бранд дъвки у нас, като засега те имат четири други в този сегмент - Orbit, дъвки "5" , Airwaves и Hubba Bubba. В тази група компанията има водеща позиция с дял близо 90% на пазара.

"Orbit е пазарен лидер в световен мащаб и в България, а марка номер 2 и 3 са съответно дъвки "5" и Airwaves", коментира Мартин Димитров, който е бранд мениджър за категорията дъвки и шоколадови продукти в компанията. "Избрахме да пуснем четвърти продукт на пазара, тъй като потреблението бележи бърз растеж - 5-6% за миналата година, а и у нас се появи нов конкурент", посочи той.

Бонбоните Maltesers от друга страна са от категорията на т.нар. шоколадови хапки (от англ. bite size). "Решихме да пуснем бранда в България, тъй като този сегмент отчита най-бърз растеж в категорията", обясни още Димитров.

Другите два продукта на Mars, които предстои да се появят на пазара, са храната за кучета и котки Perfect Fit и продукт за котешка хигиена. Първата от тях е премиум марка, която ще бъде разпространявана в магазинната мрежа. Към момента производителят има водеща позиция при храните за кучета с Royal Canin и е на второ място при тези за котки с Whiskas.

"За разлика от Royal Canin, която се продава само в специализираните магазини за домашни любимци, новата ни марка Perfect Fit ще бъде насочена към супермаркетите в страната", обясни Мелина Фотанджи, която е бранд мениджър на тази категория за България. Първоначално у нас ще бъде достъпна Perfect Fit котешка храна, а по-късно - и кучешка.

Mars в България

Американската компания е създадена преди повече от 100 години от американския предприемач Франклин Кларънс Марс. Днес тя е една от най-големите частни семейни компании, която притежава 115 бранда, а няколко от тях са на стойност над 1 милиард долара. Служителите й в глобален мащаб са 150 000.

У нас Mars присъства от 1993 година, като има над 80 служители в страната. Продуктите й се предлагат в 40 000 търговски обекта на българския пазар. Компанията в България е част от корпоративната група за Балтийския регион, Балканите и Адреатика. В нея влизат общо 12 държави.

Предраг Милинчич е новият директор на Mars за българския пазар

Нов директор на Mars за българския пазар

Мениджърът ще отговаря и за останалите клонове на Mars в региона

"55 души работят ежедневно на терен в Mars България и 25 сътрудници в офиса. 25 години сме в България и това е относително дълъг период. В тези години успяхме да изградим една доста добра разпространителска мрежа и присъстваме в между 35 и 40 хиляди търговски обекта в страната", заяви от своя страна Предраг Миленчич, който е новият мениджър на компанията за пазара у нас.

"През миналата година ръстът ни в България е с 4,3% по-висок от средния за региона. Нашият пазарен дял при дъвките е около 88%. Друго, което бих искал да споделя, е растежа при марката M&M"s, който за миналата година на българския пазар е 24%", допълни още той.

Сред водещи брандове на Mars у нас са още Snickers, Twix, Milky Way, Bounty, Skittles и други. Основно шоколадовите изделия на Mars се внасят в България от производствените бази в Полша и Холандия. Продуктите за домашни любимци идват от завода на компанията в Унгария.