Тази седмица всички водещи акции на луксозни компании в Европа отбелязаха забавяне на растежа в резултатите си за първото тримесечие. Индексът Stoxx Europe Luxury 10 (STXLUXP), който се състои от 10 компании като LVMH, Hermes и Kering, се понижава с 2% на месечна база. Причината за това се крие в САЩ и Азия, съобщава Euronews.

Повечето международни компании на луксозни продукти отчетоха отрицателно въздействие от отслабеното потребителско търсене в Азия и особено в Китай. Очаква се тази година този сектор да остане в застой поради бавното възстановяване на китайската икономика. На този фон друг основен пазар на луксозни стоки - САЩ, също сигнализира за забавяне на потребителските разходи предвид високите лихвени проценти.

Най-големият конгломерат за луксозни стоки LVMH отчете приходи за първото тримесечие в размер на 20,7 млрд. евро, което е спад от 2% на годишна база, дължащ се основно на 6% понижение на приходите в Азия.

Въпреки че печалбата в Япония е скочила с 32%, продажбите са били стимулирани основно от китайските туристи. Компанията отбелязва, че продажбите в подразделението за вино и спиртни напитки са били засегнати от отслабените потребителски разходи в САЩ, което е довело до спад на сегмента с 16% през първото тримесечие.

Снимка 528813

Източник: Instagram

Собственикът на Gucci - Kering, се представя най-зле сред компонентите на Stoxx luxury 10, като стойността му се е понижила с 18% от началото на годината. Компанията отбеляза 11% годишен спад на продажбите през първото тримесечие и предупреди за вероятно понижение от 40% до 45% през първата половина на 2024 г.

Gucci, Ikea, Nestle, Dacia или кои са ценните марки в Европа

Gucci, Ikea, Nestle, Dacia или кои са ценните марки в Европа

Две от тях попадат в топ 20 на най-ценните брандове в света

Случващото се с LVMH и Kering отразява по-тежките глобални макропредизвикателства, с които се сблъскват луксозните групи - изравняване на потребителските изисквания в Китай и омекотяване на разходите в САЩ. Според доклад на Bain & Company, китайският пазар на луксозни стоки през 2024-а се очаква да запази подобна тенденция като тази миналата година. А това може да доведе до "едноцифрен темп на растеж".

Луксозната империя LVMH на Бернар Арно, която му донесе титлата на най-богатия човек в света

Луксозната империя LVMH на Бернар Арно, която му донесе титлата на най-богатия човек в света

Рекордната 2023 година за луксозната империя на Арно LVMH си личи и по увеличение на състоянието му