Един разрастващ се пазар у нас е "на гребена на вълната" на хуманизацията на домашните любимци. Зоомагазините в действителност са много близки до бизнеса с бебешки стоки. При тях домакинствата са готови да отделят голяма част от бюджета си, като това не е пряко свързано с финансовите им възможности. 

Пример за казаното по-горе е една от най-популярните веригата зоомагазини у нас - Petmall, която развива своята дейност в една индустрия, която беше доста подценена. И ако до преди около 7-8 години нямаше ясно изразени играчи, сега вече не е така.

Компанията стартира с онлайн магазин, а в края на 2018 г. е отворен и първият физически обект на бъдещата верига. 

Според основателя на Petmall Никола Нинов ситуацията в сектора с животинската храна върви по стъпките на човешката. По време на участието му в последната годишна стратегическа среща от програмата beamUp lab 3 той обърна внимание на факта, че ако допреди 20 години хората са пазарували основно от малките квартални магазинчета в днешно време супермаркетите са част от ежедневието ни.

Хърватска компания, която стои зад марката Maxi Pet у нас, придобива Зоо Груп Стефанов

Хърватска компания, която стои зад марката Maxi Pet у нас, придобива Зоо Груп Стефанов

У нас има 29 магазина "д-р Стефанов" и платформа за електронна търговия

"При нас, като по-малък пазар, спрямо хранителните стоки вероятно това ще се случи в следващите 5 до 10 години", прогнозира Никола Нинов.

Пазарът на зоохраните в България е грубо оценен на $110 милиона

"Пандемията помогна много на нашата индустрия, тъй като освен, че онлайн консумацията се увеличи, зоомагазините, като хранителни магазини не бяха затворени", припомня основателят и CEO на Petmall.  

Прогнозите за следващите 5 години са пазарът да се утрои. Причината е, че в западните държави около 98% от домакинствата хранят животните си с гранулирана храна, докато при нас този процент е около 30.

"Домашните любимци са все по приети като част от семейството и това дава поле за развитие на компании като нас", отбеляза Никола Нинов.

Разрастване на бизнеса на Petmall

Към днешна дата компанията има 13 физически магазина в София и онлайн магазин. В момента Petmall е пред откриване на 4 магазина - един в Пловдив и още три в София.   В плановете на компанията освен да продължи разрастването мрежата си от магазини и да увеличи асортимента на портфолиото си от продукти.

"Ние сме вносители на продуктите за домашни любимци. Следващата стъпка е създаването на наши брандове", поясни той. По негови думи това е популярна бизнес практика в сектора. Има много заводи в Европа, които предоставят възможност за изграждане на собствен бранд, като съответно може да се направи собствена формула, която да придава уникалност. 

В Сърбия откриха първата по рода си фабрика за сокове за кучета

Фабрика в Сърбия е единствената в света, в която ще се произвежда такъв продукт за кучета

Търсенето на идеалните рецепти отнело години

"При нас куриерът е голям разход, заради високото тегло на чувалите с храна. Ако започнем да разнасяме храната си сами - това би било финансова оптимизация", каза още Никола Нинов.

Влиза ли в плановете на компанията да стане публична?

Самото естество на бизнеса на Petmall е свързано със стока, а за големи ръстове е необходимо привличане на капитал.

"Tова е възможен път за нас и го обмисляме, но за момента имаме възможност да се разрвиваме както досега", обясни Никола Нинов. Той припомни, че Petmall е привлякла финансиране от Витоша Венчър Кепитъл в размер на 800 хиляди евро. 

Снимка 638400

Източник: Petmall