Шведският моден търговец H&M отбеляза пето поредно тримесечие с ръст на продажбите. Компанията от дълго време се опитва да реши проблема с натрупаните непродадени продукти и тригодишен спад в продажбите и изглежда сега е на пръв път.

Продажбите на Hennes & Mauritz AB нараснаха с 11% до 57,5 шведски крони или 6,1 милиарда долара през трите месеца до Май. Резултатите надминаха прогнозите на анализаторите, които очакваха ръстът да стигне 57,1 милиарда шведски крони, пише Bloomberg.

Сумата предполага, че компанията е направила сериозни промени, за да се справи с натрупаното количество непродадена стока. Модният търговец заяви, че ще намали промоциите, които прави, а това изглежда е проработило. Остава неясно дали действията ще са достатъчни за по-високи приходи. Тези финансови резултати H&M ще обяви на 27-и юни.

Продажбите са нараснали с 6% в местната валута, което показва, че през последните два месеца е имало леко забавяне. Шведският търговец не единствената компания, която се сблъсква с повече трудности в сектора. Испанският международен гигант за дрехи Inditex отчита спад на продажбите заради студеното и дъждовно време.

H&M заимства от Instagram, за да увеличи продажбите си онлайн

H&M заимства от Instagram, за да увеличи продажбите си онлайн

Компанията стартира сайт, подобен на социалната мрежа, където ще си сътрудничи с инфлуенсъри

H&M обаче премина през няколко тежки години, след като интересът на потребителите към дрехите на марката намаля значително. Акциите на компанията паднаха с 1,8%, като предходният спад е 3,1%. В отговор на това компанията инвестира средства в разработването на онлайн платформи.

Докато резултати говорят за устойчив ръст на продажбите, това донякъде може да се дължи на отслабването на шведската крона и по-лесното сравняване.