На 8 юни китайският гигант за онлайн търговия Alibaba обяви пред инвеститорите си прогноза за между 45 до 49% ръст на продажбите си за тази година. Този залог е с 10 на сто по-голям от очаквания от анализаротире.
Вероятно обаче от корпорацията имат основание да очакват подобен скок, след като днес маркетинг директорът й Крис Тън обяви, че през изминалата фискална година продажбите на Alibaba са били в рамките на рекордните 550 милиарда долара.
Или иначе казано те са продали стоки, за сума над 10 пъти по-голяма от цялата икономика на България, която към края на 2016 година е с брутен вътрешен продукт (БВП) от 52 милиарда долара.
Икономиката на България надскочи прогнозите с ръст 3,4% през 2016-а
БВП на страната е 92,6 млрд лева
Само потребителите на компанията от Китай са 500 милиона души, става ясно още от информацията, пише CNBC.
По думите на Тън това прави Alibaba най-големият играч в търговията на дребно, изпреварвайки американският дилер Walmart. Въпреки че често корпорацията е наричана "Китайската Amazon", той посочва, че фирмата се различава от гиганта в САЩ с това, че не произвежда и не продава собствени продукти.
Като причина за сериозния ръст Тън посочва три основни фактора - разрастването на китайските брандове, "нон-стоп" растежът на електронната търговия и развитието на смартфон бизнеса.