Четири фабрики, които произвеждат части за Hyundai и Kia в САЩ, са използвали детски труд, а федералните агенции проверяват поне още 6 предприятия за същото, съобщава "Ройтерс". Поредно мащабно разследване на агенцията разкрива значителни нарушения в законодателството по линията за доставки на Hyundai Motor в американския щат Алабама.

В материала се посочват две конкретни фирми. В началото на 2021 г. местно училище е сигнализирало за това, че притежаваното от Hyundai предприятие Hwashin наема на работа деца на 12-годишна възраст. В Ajin - друга фирма на компанията майка, одитор признава пред "Ройтерс", че е говорил с поне 10 работещи във фабриката деца, а мениджър е поставил въпроса пред ръководството, но му е било казано да се концентрира върху производството.

Защо в Южна Корея чакат по 30 месеца за нова Kia, Hyundai и Genesis?

Защо в Южна Корея чакат по 30 месеца за нова Kia, Hyundai и Genesis?

Забавянето беше само около седем месеца преди година

Правоохранителните органи и различни федерални агенции започнаха проверки. Според "Ройтерс" случващото се е само върхът на айсберга от преплетени агенции за подбор на персонал, подизпълнители, доставчици и други като целта е размиване на отговорността. При разследването обаче са открити и преки връзки - като собственик на агенция за персонал, в чийто имот са живели деца работници.

Изяснява се и дали част от децата не са били жертва на трафик през границата - много от тези, с които от агенцията са говорили, се опасяват, че ще бъдат депортирани.

Офисите на Hyundai и Kia в Германия и Люксембург са били претърсени от германската прокуратура

Задава ли се нов епизод на "Дизелгейт"?

Разследването е фокусирано върху над 210 000 дизелови превозни средства, регистрирани до 2020 година

От разследването става ясно, че експлоатацията на малолетни е публична тайна в Алабама, но има твърде много заинтересовани да продължава. От една страна, Hyundai Motor изисква възможно най-бързи доставки и глобява подизпълнителите си буквално с хиляди долари на минута закъснение и затова мениджмънтът на фабриките е склонен да повишава ефективността с всички средства. От друга, останалите работници предпочитат да мълчат, защото евентуално спиране на производството в бедните и отдалечени райони би ги оставило без заплати.

На фона на всичко това, размерът на глобите е скромен - до момента санкциите са били в рамките на 33-66 хиляди долара, т.е. по-малко от цената на някои от автомобилите, в чието производство са участвали малолетни деца.

След предното подобно разследване на "Ройтерс" по-рано през есента главният оперативен директор на компанията Хосе Муньос обяви, че започва мащабно разследване по линията на доставки и ще бъдат прекратени отношенията с тези доставчици, които използват детски труд. Сега той е отказал коментар пред "Ройтерс".