Изправена пред несигурно бъдеще, Rolls Royce Holdings вероятно ще стане много по-малка компания през следващите години, след като авиацията е изправена пред криза.

Компанията обмисля съкращаване на работната си сила с 15%, след като авиационната индустрия се изправя срещу безпрецедентна криза заради пандемията, пише Bloomberg, позоваващ се на свой източник.

Производителят на двигатели е изложен на сериозна опасност от пандемията. Полетите вероятно ще са последното нещо, което ще бъде възстановено след кризата, което означава, че спадът в търсенето на двигатели може да продължи известно време.

Компанията вече е преструктурирала бизнеса след проблеми с двигателите й, но сега е изправена пред опасността от по-малък пазар след като производителите на самолети Airbus и Boeing намаляват темповете на производство.

"Прогнозираме продажбите за цялата година да намалят с 12%", казва Санди Морис, анализатор от Jefferies. "Всички лоши новина наистина се случват през 2020 г. ", заяви той.

Rolls-Royce потвърди вероятността от съкращаване на работните места, без да определи точно колко ще са съкратените. Според компанията са необходими допълнителни действия за намаляване на разходите. Rolls Royce загуби около 57% от пазарната си стойност през тази година.

Най-лошият сценарий

След като Airbus и Boeing значително намалиха темповете на производство и доставчиците им като Rolls-Royce са намалили работата си. Уорън Бъфет, чийто холдинг Berkshire Hathaway притежава доставчика Precision Castparts предупреди на годишната среща на компанията, че кризата бързо се разпространява по веригата на доставки.

"Ще имаме самолети и ще летим. Но истинският въпрос е дали се нуждаем от нови самолети или не", каза Бъфет.

И Airbus, и Boeing прогнозират, че възстановяването от кризата ще бъде ръководено от търсенето на самолети с тесни тела. Rolls Royce прави двигатели само за по-големи самолети и голяма част от приходите идват от поддръжка, след като двигателите са в експлоатация.

"Бих казал, че съкращение на 8 000 на работни места изглеждат като потенциална "такса" от Covid-19, въпреки че се надявам, че това е най-лошият случай", каза Морис.