След заявените планове на няколко големи автопроизводителя да поставят имената си на картата на електромобилите до края на десетилетието, Tesla получава нов звучен шамар.

Акциите на иновативната компания бяха ударени вчера след публикация на Consumer Reports, в която американското списание оттегля препоръката си за Model S, като посочва проблеми с изправността. Акциите паднаха с повече от 9% при вчерашното търгуване, което доведе до загуба в пазарната капитализация от 2,5 млрд. долара, предава Quartz.

Новината е изненадваща, имайки предвид позитивния отзив отпреди два месеца за представянето на пътя на автомобила Model S P85D. Тогава Consumer Reports нарече модела „най-добре представящата се кола, която някога сме тествали". Превозното средство дори счупи рейтинговата система, като от 100 точки изкара 103.

След като направило анкета на 1400 притежатели на луксозния автомобил, списанието отбелязало проблеми с надеждността при задвижването, оборудването за захранване и зареждане, централната конзола, както и скърцане, тракания и други.

Tesla приема критиката и заявява, че ще адресира проблемите.

„Софтуерни обновления позволяват Tesla да диагностицира и оправи повечето дефекти, без да е необходимо да връща колите за ремонт. В случаите, в които хардуерът трябва да бъде поправен, се стремим да го направим безболезнено", написа компанията в изявление до Quartz.

Consumer Reports обаче отбелязало, че сметките могат бързо да набъбнат за клиентите, когато изтече гаранционният срок. Това не би трябвало да е голям проблем за много от притежателите на Model S, имайки предвид настоящата клиентела на Tesla. Все пак ситуацията може да доведе до главоболия, ако технологията в модела не бъде поправена и намери място в по-достъпния и предвиден за масовия пазар Model 3, който се очаква да излезе до две години на цена от 35 000 долара.

„Едно е да имаш проблематичен модел, който продава по 20 000 бройки на година на заможни хора, които вероятно притежават поне още една резервна кола. Съвсем друго е, когато Tesla вижда в прогнозите си до 2020 г. да има 200 000 купувачи на Model 3 в САЩ, които може да нямат лукса да са толкова милостиви", пише още изданието.