Изминалата година беше трудна за онлайн брокерите в 28-ото годишно проучване на брокерите на финансовото издание Barron. Тя постави на изпитание способността им да предоставят инструменти и насоки за клиенти с драматично различни нужди.

По време на пандемията брокерските уебсайтове доведоха милиони начинаещи инвеститори, много млади и оформени от социалните медии, които бяха ударени от нестабилните пазари.

По-опитните самонасочващи се инвеститори, включително тези, които са близо или са в пенсия, също трябваше да се справят с мечи пазари, изпитани във времето стратегии, които вече не работят, както и много постпандемични несигурности.

Както Антъни Дениер, главен изпълнителен директор на fintech Webull, каза: "През 2022 г. пазарът се промени значително и го направи много, много труден за самонасочващите се инвеститори." Онлайн брокерските компании са на предната линия на инвестиране.

Те трябва да правят нещо повече от това просто да предоставят елегантни, добре проектирани приложения и все по-мощни платформи за търговия на опитни инвеститори. Освен това, тряба да предложат набор от инвестиционно образование, инструменти и насоки на неопитните и, както винаги, информация и данни по начини, които са бързи за намиране и лесни за смилане.

И предвид времето, те трябва да го правят на множество устройства, от настолни компютри до мобилни устройства. Брокерските компании "вече не могат да разчитат на самонасочващи се клиенти с една акция. Трябва да диверсифицирате своите предложения", казва Дение.

Бизнесът на застрахователните брокери през 2019-а е нараснал с 10%

Бизнесът на застрахователните брокери през 2019-а е нараснал с 10%

Най-голям дял има задължителната "Гражданска отговорност"

"Позиционирахме се като образователен инструмент, инструмент за обучение и инструмент за достъп."

Тази година Barron's проучи 10 брокерски къщи. Победителите? Interactive Brokers и Fidelity в трудна битка. Докато Interactive Brokers взе най-високите отличия и победи Fidelity през 2021 и 2022 г., тази година бележи повторение отпреди три години, когато двойката се изравни по резултати.

Charles Schwab (SCHW) тази година заема трето място, следван от Morgan Stanley (MS) E*Trade. Миналата година тези две фирми бяха равни. В това, което ще бъде последната му година под собствено име, TD Ameritrade - закупена от Schwab през 2020 г. - се класира на пето място, следвана от Merrill Edge на Bank of America (BAC) на шесто място. Класирането им не се е променило спрямо миналата година.

Нито финалната четворка: Webull; Ally Invest, звено на Ally Financial (ALLY); Robinhood Markets (HOOD) и накрая, JPMorgan Chase с J.P. Morgan Self-Directed Investing. Всички брокерски компании отбелязаха по-добри резултати - доказателство за широко подобрение - с изключение на Interactive Brokers.

Сайтовете непрекъснато добавят и усъвършенстват функции и услуги. Финансовото издание наказва брокерските компании, които са играли на догонване и награждаваме онези, които показват иновации.

Финансовото издание Barron направи същото, каквото направи след пандемията, проведе дистанционни демонстрации с участващи фирми. Те отговориха на около 80 въпроса от проучването. След това платформите са били проверено независимо и са присъждани точки за всичко - от обслужване на клиенти до проценти на маржин.

Неизбежно, колкото по-пълен, задълбочен и широкообхватен е сайтът, толкова по-висок е резултатът. Преди две години по-младите инвеститори се стичаха към Robinhood и други приложения за финансови технологии, увлечени от игровизацията на търговията и хипнотизирани от манията, водена от социалните медии, като акциите на мемове.

Това сега изглежда като далечен спомен.

"Не знам дали меме акциите са се разпаднали напълно", казва Иън Бонхотал, мениджър изследвания на брокерски услуги в Corporate Insight, фирма за изследвания и консултации за финансови услуги. "Но със сигурност е сянка на себе си."

Стотици хиляди от тези нови инвеститори изглежда са избягали, докато милиони други са мигрирали към по-утвърдени брокери.

Нищо не илюстрира това по-добре от Robinhood. В годините на бума Robinhood драматично яхна вълната от млади трейдъри, завладявайки удивителните 21,3 милиона потребители до юни 2021 г., повече от двойно над тези от предходната година.

Не е изненадващо, че Robinhood отбеляза спад през миналата година, губейки почти шест милиона потребители през годината и завършвайки 2022 г. с 11,4 милиона, спад от 34%.

Fidelity, напротив, отчете 37,1 милиона инвеститори на дребно в края на 2022 г., което е увеличение от 11% спрямо 2021 г. Webull остана непроменен, с това, което нарече "малко повишение на депозитите и сметките".

Но Дениер признава:

"Видяхме, че много от нашите потребители преминават от самостоятелно избиране на акции към търсене на пасивни инвестиционни инструменти." Оттеглянето на някога запалените, ориентирани към играта млади играчи не е довело до това брокерските компании да обърнат гръб на милениалите и Gen-Z. Дори напротив. Те играят дълга игра.

"През последната година или повече фирмите направиха много, за да се опитат да привлекат тези по-млади инвеститори", казва Бонхотал.

"Сега те нямат много пари. Те са в началото на кариерата си. Но ако брокерите могат да създадат това безопасно, лесно за използване, високо образователно място, за да започнат своите инвеститорски пътувания, тогава те могат да насърчат лоялността."

Fidelity, например, стартира приложение миналата година, наречено Bloom. Насочен към по-млади възрастни, то се опитва да раздели спестяването и харченето чрез отделно управлявани акаунти и да възнаграждава потребителите в този процес.

"Има много голяма популация от хора, които се интересуват да започнат да търгуват и инвестират, но всъщност чувстват, че нивата на активите им са толкова ниски, че не могат да си позволят да въведат какъвто и да е риск, дори малък риск", казва Меган Мур, който ръководи стратегията на Fidelity и разработването на продукта за приложението.

Сега виждаме какво може да е последният етап от десетилетие на консолидация сред самонасочващите се брокерски компании.

Придобиването на Scottrade от TD Ameritrade за 4 милиарда долара през 2017 г. и покупката на E*Trade от Morgan Stanley за 13 милиарда долара през 2020 г. бяха само две от най-забележителните сделки. Тази вълна от сливания и придобивания започна с придобиването на TD Ameritrade от Schwab за 22 милиарда долара.

Бил Гейтс обясни как AI може да "убие" онлайн магазините и търсачките

Бил Гейтс обясни как AI може да "убие" онлайн магазините и търсачките

Според него има голям шанс решаващата крачка да бъде направена от стартъп

Тази сделка приключи през октомври 2020 г. и отне три години за интегрирането на двата брокерски сайта. Когато най-накрая приключи, Schwab ще се появи като един от двата самонасочващи се инвеститори на дребно, заедно с Fidelity.

В края на миналата година Schwab и TD Ameritrade се похвалиха с общо 24,7 милиона акаунта на дребно, с около 12,4 милиона по-малко от Fidelity. (Vanguard, който от години отказва да участва в проучването, съобщи, че има 9,1 милиона самонасочващи се инвеститори към май 2022 г.)

Според Джеймс Костулиас, ръководител на търговските услуги на Schwab и изпълнителен директор, който ръководи планирането на интеграцията за TD Ameritrade, първоначална група от около 600 търговци, представляващи около 500 000 акаунта, преминаха от TD Ameritrade към чадъра на Schwab през февруари.

В уикенда на Деня на паметта, много по-голяма група, около 5,5 милиона акаунта от около 200 000 търговци, направи хода. През септември това, което Костулиас нарече "голяма част от нашите клиенти на дребно", ще влезе в домейна на Schwab.

Два месеца по-късно активните търговци на TD Ameritrade са планирани да се преместят, като "най-сложните търговци", включително тези, които се занимават с фючърси и чуждестранна валута, ще останат на заден план през първата половина на 2024 г. Schwab винаги бърза да посочи, че не просто включва TD Ameritrade.

Най-вече по-късно тази година Schwab ще внесе прехвалената платформа за активна търговия thinkorswim на TD Ameritrade "lock, stock, and barrel", казва Костулиас.

Това не е изненада. Thinkorswim е, в много отношения, индустриалният стандарт за активна търговия и голяма причина TD Ameritrade да генерира много, лоялни последователи.

Schwab също така включва други функции на TD Ameritrade, включително популярния билет за поръчка на SnapTicket и някои образователни и излъчващи предложения. Междувременно инвестиционният пейзаж продължава да се променя.

Базираната на долари частична търговия представлява едно от най-важните скорошни развития. Interactive Brokers въведоха частични акции в края на 2019 г. Robinhood, Schwab и Fidelity бързо ги последваха през 2020 г. Някои брокерски компании се противопоставиха на тази функция, като се позоваха на технологични препятствия и разходи.

Те може да водят загубена битка, точно както някои брокерски компании откриха, когато се отказаха да премахнат таксите за търговия с акции преди половин десетилетие. Частичната търговия ще става все по-разпространена, особено сред по-малко заможните инвеститори.

Частичната търговия позволява директно индексиране, друга важна тенденция сред самонасочващите се инвеститори, откакто Schwab и Fidelity пуснаха инструмента миналата година. Това "масово понижава летвата за инвестиране по наистина важен начин", казва Бонхотал от Corporate Insight.

Директното индексиране беше изключителната област на инвеститори с висока нетна стойност с отделно управлявани сметки.

"Сега изведнъж имате инвеститори на дребно, които могат да изградят портфейли от частични акции от стотици различни инвестиции."

Значително подобреният изкуствен интелект също се задава на хоризонта. С появата на ChatGPT и други процесори за естествен език софтуерът, който може да изглади дори сложни процеси за начинаещи потребители, изглежда жизнеспособен.

Трудно е обаче да се сравни този потенциал с текущото състояние на автоматизираните помощни центрове на брокерските компании, където дори основните онлайн заявки предизвикват чатбот еквивалент на празен поглед или изхвърляне на изключително безполезна информация.