След като стана ясно, че продажбите на Audi в Китай се свиват през януари и разклащат позициите на най-големия си пазар, сега се задава и още един проблем.

Дилърите на луксозната марка в страната искат 28 милиарда юана или 4 милиарда долара за покриване на загуби от продажби през последните три години.

Търговците обвиняват автомобилната компания, че е разширила твърде много списъка с дистрибутори, което потенциално влошава спада на продажбите, давайки преднина на BMW и Mercedes-Benz да застигнат луксозната марка през миналия месец, пише Bloomberg.

След проведена среща от четвъртък в Саня, дилърите излязоха с изявление, че ще се противопоставят на планираното образуване на второ съвместно предприятие на Audi в Китай, докато производителят не успее да достигне 1 милион годишни продажби в страната.

Audi продаде малко повече от половината от тази бройка в Китай, включително и в Хонконг, през миналата година. В рамките на втората най-голяма икономика в света са били доставени 591 554 возила.

"В момента разясняване изявленията" за загубите между 2014 и 2016 година, коментира Джоана Барт, говорител на Audi в Китай.

"Доколкото ни е известно, цялостната дейност на Audi в Китай е била успешна през тези три години."

Представител на групата на търговците Санг Тао заяви, че работят в тясно сътрудничество с автомобилния производител за постигането на "взаимна изгода".

Той обаче отказа да уточни какви действия ще предприемат, ако исканията им не бъдат удовлетворени.

Audi губи позиции на най-големия си пазар

Audi губи позиции на най-големия си пазар

Продажбите на возилата в страната рязко се свиват