Транспортирането на един килограм товар с дрон в руските области близки до Полярния кръг струва десетки пъти повече от конвенционалните въздушни превози. До този извод стигна държавната "Поща на Русия" след провеждане на експерименти в реални условия, съобщава РБК.

Съответният доклад е представил Георгий Баутин, ръководител на дирекция "Управление на транспорта" в "Поща на Русия", на конференция за приложението на дроновете за граждански цели, проведена в Московския авиационен институт.

Изпитанията на безпилотни летателни апарати в отдалечени региони в Русия са започнали още през 2022 г. За пример Баутин посочва доставката на товари между две селища, в Ямало-Ненецкия автономен окръг.

Превозът с дронове е увеличил разходите за доставката на пратката многократно - 43 пъти в сравнение с чартърен полет и огромните 152 пъти - в сравнение с редовен полет на самолет.

По-конкретно, доставката на товар с хеликоптер сега струва 90 рубли (малко над 1 долар) на килограм, с чартърен хеликоптер - 315 рубли (около 3,6 долара), а изпращането на дрон (ще) струва 13 600 рубли (около 160 долара) за кг.

При това, целта на експеримента е била доставката на пратки да стане по-евтина от тази с хеликоптери и самолети.

Концернът "Калашников" ще произвежда и дронове - за граждански цели

Концернът "Калашников" ще произвежда и дронове - за граждански цели

Предназначението на двата нови модела дронове

Освен високите цени, представител на "Поща на Русия" изтъква и недостатъчната надеждност на пощенските дронове. В изпитанията са участвали три модела руски граждански дронове: SH-350 с полезен товар до 50 кг, SH-450 с полезен товар до 100 кг (на "Аеромакс") и BT 440 с полезен товар до 100 кг (на "Радар ММС").

Независимо от посоченото, компанията "Поща на Русия" вижда потенциал за използване на дронове при логистиката дори при трудни климатични условия, но само когато става въпрос за "последната миля", т.е. когато товарът вече е бил транспортиран на голямо разстояние с традиционен въздушен транспорт.