"Висок градус" на развитие се очаква при производителите на спиртни напитки през следващите години. Според нов доклад на TechNavio пазарът ще порасне със 138,4 млрд. долара в периода 2024-2028 г. при съставна годишна норма на растеж от 3,94%.
Това означава, че говорим за индустрия, която в момента е с приходи в размер на почти 830 млрд. долара годишно, а след 4 години ще има оборот от 966 млрд. долара в световен мащаб.
Европа е най-големият "високоалкохолен" пазар в света, като освен това 30% от растежа през анализирания период ще се случва на Стария континент, показват данните на TechNavio.
Какво се пие?
Уискито, което има универсална популярност в глобален мащаб в различните си вариации, е водещ сегмент при високоалкохолните напитки. След него се нареждат водката и текилата.
При джина, рома и различните ликьори от премиум категория също се отчита растеж, като очакването е той да се запази.
"Виното и бирата все още имат големи дялове на алкохолния пазар, но спиртните напитки набират все повече популярност заради по-високото си алкохолно съдържание и разнообразието на вкусове и предлагани видове", пишат авторите на анализа.
Защо се пие?
Основен мотор на растежа е търсенето на висококачествени питиета от реномирани марки, отбелязват от TechNavio.
Макар основната част от продажбите да се случват в магазинната мрежа, сериозен е и приносът на заведения, ресторанти и хотели - те се посещават от клиенти, при които тенденцията е разполагаемият доход да расте.
"Бар културата на градовете по света води до ръст на търсенето на коктейли, направени с премиум спиртни напитки. Електронната търговия и веригите супермаркети правят тези питиета по-достъпни от когато и да било", пишат още експертите.