Volkswagen AG не успя да върви в крак с европейските си конкуренти. Пазарният дял на германския автопроизводител спадна през миналия месец в разгара на скандала за фалшифициране на тестовете за вредни емисии.
Броят на регистрираните нови автомобили на Volkswagen в Европа се е покачил с 8,3% през септември, докато цялостният пазар се е разширил с 9,8 на сто, съобщи Европейската асоциация на автомобилните производители, цитирана от Bloomberg.
Собственикът на марките VW, Audi, Skoda и Seat е реализирал 23,3% от продажбите на коли в региона миналия месец. Година по-рано тези продажби са били 23,7 на сто от общите.
VW се бори, за да възвърне доверието на потребителите, след като призна, че преднамерено е монтирал дизелови двигатели, за да заобиколи регулациите за отделяните емисии. Базираната във Волфсбург компания се готви да изтегли 8,5 милиона автомобила в Европа - една от най-големите подобни програми в региона.
Регистрациите на нови коли в цялата автомобилна индустрия в Европа са се увеличили до 1,39 милиона превозни средства през септември спрямо 1,27 милиона година по-рано.
Производителите, отчели растеж над средното за пазара ниво, са италиано-американската компания Fiat Chrysler Automobiles NV и немските производители на луксозни автомобили BMW AG и Daimler AG - собственик на Mercedes-Benz.
До септември Volkswagen е останал най-големият автомобилен производител в Европа с пазарен дял за първите девет месеца на годината от 25% спрямо 25,3% за същия период година по-рано. Втора е PSA Peugeot Citroen, която съставлява 10,4% от продажбите на коли на Стария континент спрямо 10,8 на сто през 2014 г.
Европейска асоциация на автомобилните производители събира данните от 28-те страни членки на Европейския съюз, с изключение на Малта, Швейцария, Норвегия и Исландия.