През третото тримесечие на 2022 г. китайският производител на електроника Xiaomi Corp., неочаквано отчете нетна загуба и намали приходите си с почти 10%, на фона на отслабващото търсене на смартфони в света.
Ще припомним, че по данни към средата на годината, ĸитaйcĸият гигaнт Xiaomi oтcтъпи дo тpeтo мяcтo в cвeтa, cъc cpив нa пpoдaжбитe cи c eднa чeтвъpт нa гoдишнa бaзa дo 39,5 млн. бpoя смартфони, като пaзapният мy дял ce cви дo 13,8% (пpи 16,9% пpeди гoдинa).
Настоящите данни сочат, че нетната загуба на компанията за третото тримесечие възлиза на 1,47 милиарда юана (206,8 милиона долара), при нетна печалба от 788,6 милиона юана година по-рано. Консенсусната предварителна прогноза на експерти, анкетирани от Bloomberg, предвиждаше нетна печалба за третото тримесечие от 1,85 милиарда юана (около 270 млн. долара).
Xiaomi обяснява загубата за периода с отписвания на около 3 милиарда юана, свързани с инвестиционни загуби, пише Интерфакс.
Общите приходи на Xiaomi за третото тримесечие се свиха до 70,47 милиарда юана от 78,06 милиарда юана година по-рано, при прогноза на експертите за 70,16 милиарда юана.
Само приходите от продажби на смартфони паднаха до 42,51 милиарда юана от 47,82 милиарда юана (спад с 11%), за същия период преди година.
Освен това, и приходите в сегментите "неща за Интернет (IoT) и от продажби на битова електроника са намалели с 9% през тримесечието до 19,06 милиарда юана. Приходите от интернет услуги на Xiaomi пък се понижиха с 3,7%, до 7,07 милиарда юана.
От началото на годината, пазарната капитализация на Xiaomi е паднала с впечатляващите 48,2% до 249,54 милиарда хонконгски долара (31,93 милиарда щатски долара).
Xiaomi е основана през 2010 г. Компанията произвежда смартфони, таблети, лаптопи, телевизори, смарт часовници и велосипеди и др. Нейните продукти са представени в повече от 100 страни в света.