Китайската компания Xiaomi отне короната от Samsung през юни. И макар че разместването начело вероятно е временно, то подчертава бързият ръст на производителя от Поднебесната империя, който успя да се възползва от колапса на Huawei.
Спрямо предходния месец продажбите на Xiaomi растат с 26% и компанията завладява 17,1% пазарен дял в света, сочат данни на Counterpoint Research, цитирани от CNBC. На второ и трето място са Samsung и Apple с 15,7% и 14,3% дял.
Анализаторите на Counterpoint обясняват, че тенденцията вероятно е временна, тъй като значителен ръст на заразените във Виетнам е причинило проблеми с производството на Samsung през юни, което пък от своя страна води до недостиг на устройства на южнокорейския производител. Компанията призна за проблема по време на отчета на финансовите резултати за второто тримесечие и заяви, че очаква производството да се завърне към обичайните си нива скоро.
За второто тримесечие на 2021 г., което приключи през юни, Xiaomi се нареди на втора позиция. През трите месеца общите доставки намаляват със 7% спрямо първото тримесечие на 2021 г., но се увеличават с 19% спрямо същия период на миналата година.
За периода Samsung запазва челната си позиция, но пазарният ѝ дял пада с 3 пр. п. до 18%. Южнокорейската компания е продала 57,9 млн. Макар че Apple пада до трета позиция, производителят на iPhone отчита рекордни доставки. Компанията е продала 48,9 млн. от моделите си, отчитайки ръст от 30% на годишна база. Apple застава начело по приходи, като успява да спечели 41% от общите продажби по стойност за периода, ръст от 7 пр. п. спрямо миналата година.
Xiaomi влиза под номер две с 8% ръст спрямо първите три месеца на годината и впечатляващите 98% повишение спрямо същия период на миналата година.
Тарун Патак, директор в Counterpoint, посочва, че Xiaomi е успяла да се възползва от колапса на местния конкурент Huawei, който вече не намира място в топ пет. Тя вече води и на някои отделни пазари като Европа и Индия.
Повечето от моделите на Xiaomi са насочени към масовия пазар, но китайската компания прави крачки и към премиум сегмента. Тази година тя пусна Mi 11 Ultra с цена от $928, както и първият си сгъваем телефон.
Очаква се Samsung да представи обновени версии на своите сгъваеми телефони другата седмица.