Китайският пазар за електронна търговия е оценен на 2 трилиона долара през 2022 година, според данните от GlobalData, цитирани от CNBC. Освен това, страната има бързо растяща средна класа, което я прави привлекателен пазар за американски компании. И въпреки това, Amazon не успя да оцелее на този пазар. Въпросът е защо.
Amazon навлезе на китайския пазар през 2004 година чрез придобиване за $75 милиона на Joyo.com - онлайн продавач на книги и медии. Съвместното предприятие се преименува на Amazon China в домейна Amazon.cn през 2011-а.
Гигантите Alibaba Group и JD.com, които притежават и управляват едни от най-големите и надеждни сайтове за електронна търговия от бизнес към потребител в страната, се оказаха страхотни конкуренти, които успяха да надвият Amazon в Китай.
Наред с други причини, системите за пазаруване, плащане и доставка на двете компании се оказаха по-добре настроени към вкусовете на китайските потребители.
В по-ранните си години Amazon наложи своите предложения за електронни четци и таблети, но сложният процес на регулаторно одобрение в Китай забави дебюта им, което също възпрепятства растежа на гиганта за електронна търговия в САЩ.
Между 2011-а и 2012 година пазарният дял на Amazon се движеше в диапазона около 15%, но по-късно падна до по-малко от 1%, според iResearch.
Amazon официално затвори своя онлайн пазар в Китай през юли 2019 година.