Имейлите са неизменна част от работния процес на повечето професии в днешно време. Колкото по-натоварени са електронните ни пощи обаче, толкова по-вероятно е измежду купищата ненужна информация да изпуснем нещо, което ни е наистина важно.
Не просто това, получаването на десетки или дори стотици съобщения ежедневно може да бъде много стресиращо.
По думите на Ема Ръсел, която е лектор по трудова психология в университета в Кингстън съществуват няколко мита, свързани с използването на мейл, които не трябва да се следват. А това от своя страна научава хората да ползват функцията по-ефективно. Ето и кои са митовете.
1.Трябва да проверявате мейла си само няколко пъти на ден
Не би било ефективно постоянно да откликваме на всяко ново съобщение в електронната си поща. Това обаче не означава, че те трябва да ги игнорираме за продължителни периоди през работния ден. Всъщност науката показва, че служителите, които регулярно следят съобщенията си чувстват ситуацията в контрол независимо от обема информация, която получават.
2.Мейлите развейват от работните задачи
Всъщност значително малка част от получаваните ежедневно съобщения не са свързани с работния процес. Всъщност много служители твърдят, че не биха могли да си вършат ефективно работата без използването на електронна поща.
3."Изключването" на мейла в извънработните часове намалява стреса
В началото на годината Франция прие нов закон, който дава право на работниците там да не отговарят на служебния си телефон и да не отварят електронната си поща, когато не са на работа. Според Ема Ръсел обаче няма основателни доказателства, че работниците държат на това. По-скоро те предпочитат да са гъвкави по отношение на използването на служебните си мейли.