Доверието и лоялността е трудно да бъдат пренебрегнати в корпоративния свят. Ето защо все повече и повече работодатели се опитват да повишат лоялността на своите служители, особено на тези, заемащи ключови постове.

За да направят това обаче, те трябва на първо място да разберат какви са причините за голямото текучество, или ниската лоялност.

Ето пет основни причини за това, дадени от психолози:

Ангажираност

Там където има липса на ангажираност и комуникация, има и липса на доверие. Същата динамика от личните отношения е с пълна сила и при работните такива. Когато има ограничени линии за комуникация и ангажираност, скептицизмът расте. Хората започват да се притесняват от потенциални промени, които изпускат. Това е изключително труден за управление процес и работодателите, които държат работниците си на "тъмно", се радват на резервирано отношение.

Краткосрочно мислене

Това е когато мениджърският тим на една компания поставя на преден план краткосрочните цели, пред дългосрочната си визия и оцеляване. Именно този начин на мислене бе в основата на проблемите свързани с дизеловите двигатели на Volkswagen и показа, колко драматични може да са последствията от подобен манталитет.

Обикновено при този начин на мислене, се гледат резултатите за това тримесечие, без да се поглежда към дългосрочните резултати.

Вяра в компанията

Вярвате ли в компанията за която работите, в нейната мисия и цели? Хората искат да работят за работодатели, които адресират нуждите на обществото и въздействат положително на обществото като цяло.

Качеството на продукта

Хората имат доверие на компании, които произвеждат качествени и високо оценявани от потребителите продукти. Много по-лесно е да се работи за компания, която има за мисия да предоставя услуги и продукти с високо качество. Ако лично можете да застанете зад работодателя си, е много по-лесно да му имате доверие.

Етика

Повечето от нещата, които изброихме до момента са свързани с етика. И докато всички са ни учили, че трябва да сме етични в бизнеса, не всички го правят. Служителите бързо и лесно разбират, дали компанията за която работят следва етичния кодекс и съответно "застават зад", или се дистанцират от компанията.

А сега ще погледнем и към другата страна на монетата. Нещата, които не бива да казвате на шефа си, ако искате да останете да работите и да се издигате в компанията.

Важно е как комуникирате с шефа си, дори и да не го харесвате. Все пак, не забравяйте, че има определен етикет, който повелява да се ограничавате от определени фрази.

Ето шест неща, които не бива да казвате на своя ръководител, дори и да имате разногласия с него:

"Това не е част от работата ми"

Да, може и да не ви харесва да правите определени неща, с които сте били натоварени. Много по-добре е обаче да обясните защо е по-добре да не правите някои от тях. Като например, че това ще навреди на другите ви задължения, които са много важни за организацията.

Когато кажете тази фраза, създавате впечатление, че не искате да правите това, което ви е казано.

"Пробвал съм това преди"

Звучи, като "мързи ме". Вместо това по-добре обяснете, защо това което се изисква от вас не е подходящо и ефективно за решаването на даден проблем, или справяне с определена задача.

"Ще напусна"

Дори и тази заплаха да има краткосрочен ефект, тя няма да ви задържи дълго на "гребена на вълната". Вместо това ще накара шефа ви, да започне да търси начин да ви замести.

"На последната ми работа правихме това по друг начин"

Така ще звучите, като всезнайко. В допълнение вашият ръководител може да се подразни от правеното сравнение. Вместо да постигнете позитивен ефект, може да направите точно обратното.

"Просто си мислих, че..."

Не се оправдавайте и не се опитвайте да ви съжаляват. Това няма да подобри позицията ви, ако сте сбъркали нещо. По-добре приемете грешката си и покажете, че сте си взели поука.

"Не мога да работя с..."

Никой не обича интригите. Освен това се предполага, че сте на работа, за да си вършите задълженията, а не за да сте приятел с колегите си.

"Не е моя вина"

Хората, които вечно се оправдават или постоянно си търсят извинения, също не са на особена почит.