Всичко се получава добре, когато се прави от сърце. Още по-прекрасно е, когато това се превърне в ежедневие. Точно такъв е случаят при Десислава Петровска, ръководител на отделите, които отговарят за управлението на лоялната програма (CRM) на Kaufland и маркетинговите проучвания в компанията (Business Intelligence).

"Съвсем искрено мога да заявя, че това, с което се занимавам, е и моя страст - да задълбавам в различни казуси с цел да разбирам по-добре клиента, но и да анализирам генерално пазара, за да виждам цялата картинка. При управлението на лоялната програма, от друга страна, не само имаме възможността да събираме данни и да познаваме клиента, но и да предприемаме маркетингови активности, с които да виждаме как реагира той на различни стимули", споделя Десислава Петровска.

Тя се присъединява към екипа на най-голямата търговска верига преди 5 години като маркетингов специалист в Business Intelligence, но ясно помни първите впечатления от лидера в ритейла. "Беше много вълнуващ ден, тъй като идвах от малка компания и мащабът на Kaufland ми се струваше огромен. Искаше ми се веднага да навляза в задачите и процесите, но виждах колко много детайли трябва да съобразя, за да вляза в темпото, изискванията и очакванията на компанията. Като цяло попаднах на страхотен ръководител и отдел, така че не ми липсваше мотивация да навляза в процесите", си спомня Десислава.

"Твоето БЪДЕЩЕ" е обща платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерно развитие, която свързва талантите с бизнеса.

Първото нещо, което научава в компанията, е отношението и вниманието към детайла. По няколко пъти проверява всеки доклад, отчет или справка, която подготвя, защото много често от данните, които предоставя, зависят важни решения. Подчертава обаче, че в основата на успеха на отделите, които ръководи, е добре мотивираният й екип.

"Kaufland има едно огромно предимство и това е мащабът, с който работим. Това включва динамичността на компанията, разнообразието от казуси, които решаваме ежедневно, и милионите клиенти, които обслужваме. Работата в такава среда ни прави професионалисти от много висок ранг, а всички тези знания са безценни както за всеки млад талант, така и за вече "шлифованите диаманти".

И въпреки че двата отдела, които ръководи, са свързани, те са и много различни. В Business Intelligence основната задача е подпомагане с анализи на данни за потребителското поведение и конкурентите различните отдели и съответно мениджмънта на Kaufland. В CRM отдела във фокус са лоялните клиенти на Kaufland. Там усилията са съсредоточени в по-доброто познаване на клиента и изготвянето на предложения и кампании, които са по-близко до него.

Това, което я мотивира в ежедневните задачи, както нея, така и екипите й е, че виждат смисъла от тяхната работа и допринасят за вземането на информирани решения в компанията.

Признава, че много често се фокусираме върху проблемните ситуации, но истината е, че за успехите трябва да се говори. "Смятам, че в отдела често го правим, когато има повод. Важно е екипът да знае, че успехът е на екипа, а не на ръководителя", допълва Десислава.

Добрият лидер винаги e "с екипа", а не "пред екипа". За нея най-ценното качество, което трябва да притежава един ръководител, е да намира баланса - да създава добра организация за правилното изпълнение на задачите, но и приятна атмосфера, за да подсигури условия екипът да твори; да бъде критичен към детайлите, но и да изгради доверие сред колегите и да предоставя свобода.

А най-ценният съвет, получен от колега в екипа й, е: "Никога не казвай "не мога", "няма как да стане". Винаги има път и начин."