Facebook ще пита европейските потребители на кои източници на новини вярват, за да прецени дали да приложи и на Стария континент промени в "News Feed", които вече направи в САЩ. Целта им е да премахнат фалшивите новини, пише Reuters.

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг вече съобщи, че социалната мрежа ще дава приоритет на качествени новини и ще намалява показването на такива от източници с ниско доверие.

Компанията отнесе много критики заради това, че не успя да предпази потребителите в САЩ от руската дезинформация по време на изборите за президент.

Facebook променя коренно Messenger

Facebook променя коренно Messenger

Социалната мрежа въвежда и две нови функции: изчистване на историята и нов метод за запознанства

Зукърбърг призна, че има твърде много "сензационалност, дезинформация и поляризация" в света, а социалната мрежа прави проблема още по-тежък. "Социалната мрежа дава възможност на хората да разпространяват информация по-бързо откогато и да било - и ако не се справим с тези проблеми, в крайна сметка ги увеличаваме", каза той.

Компанията, която им над два милиарда месечни потребители, се обръща към самите тях, за да подреди по достоверност източниците на новини. Пилотно проектът тръгва във Великобритания, Германия, Франция, Италия и Испания. За момента резултатите няма да доведат автоматично до преподреждане на News Feed.

Бихте ли плащали за Facebook и Google?

Бихте ли плащали за Facebook и Google?

Ако така двете компании не продават личните ви данни и не виждате реклами