Boeing 737 не започна съществуването си като победител, а производителят му обмисляше да го спре. Все пак обаче той се изкачи нагоре и се превърна в най-продавания самолет за комерсиални цели на всички времена – „летящ кон” за авиокомпаниите и милионите души, които летят с него всеки ден.
Американската компания сочи, че е получила поръчки за 13 298 самолета Boeing 737, първите от които през 1965 г., и са доставени близо 9000 броя от тези поръчки.
Успехът на Boeing 737 може да е въпрос на това да бъдеш на точното място в точния момент. Линията е в непрекъснато производство в продължение на 50 години и се облагодетелства от дерегулацията на авиокомпаниите в САЩ в края на 70-те години и настъпилия бум в индустрията през 80-те години.
Самолетът първоначално не бил фаворит. Проектирането и производството тръгвали с бавен старт и всъщност Boeing обмисляла да го спре, разказа авиационният консултант Джордж Хамлин за MarketWatch.
В последните години обаче основният конкурент на летателния апарат набира все по-голяма скорост. Европейският производител Airbus пусна модела си A320 през 1988 г. и оттогава е приел 12 463 поръчки и е доставил близо 7000 броя от тази серия.
В повечето от годините през последното десетилетие са продадени повече самолети Airbus A320, отколкото Boeing 737. Изглежда двата модела ще продължат да се надпреварват за лидерското място в обозримото бъдеще.
„Airbus е по-агресивна в налагането на самолетите си на пазара, както и в тяхното пласиране и маркетинг. Компанията грабна клиенти от разширяващите се авиокомпании в развиващите се пазари”, посочи авиационният консултант Робърт Ман.
Boeing 737 срещу Airbus A320
За пътниците битката на самолетите може да остава незабелязана, не на последно място защото донякъде е трудно да се разграничат двата модела. Ето няколко ключови разлики между тях:
Двигател: И двата самолета разполагат с двуцилиндров двигател, който се намира под крилата. При 737 обаче двигателят не е в идеална кръгла форма, а по-скоро във форма на уста на риба. Двигателят на A320 пък е кръгъл.
Нос: По принцип самолетите на Airbus имат по-ниски и набити носове, докато тези на Boeing са остри.
Опашка: Ако опашката има извит ръб към дъното, където спуска и се докосва до корпуса, това е Boeing. При Airbus този наклон го няма.
Kongon
на 13.07.2016 в 19:52:43 #2Става въпрос за "цилиндър в цилиндър" (вътрешен и външен - общо 2 на брой). Това са горивни камери в цилиндрична турбина бе Сульо!
Сульо и Пульо
на 28.03.2016 в 22:43:03 #1Какъв двуцилиндров двигател бе, това да не ви е Трабант?! Двигателите са турбовентилаторни, нямат цилиндри, като и двата самолета имат по два двигателя.