Стрийминг лидерът Netflix обяви старта на дългоочаквания нов абонаментен план на платформата, който обаче ще бъде поддържан от реклами, съобщи CNN Business.
Новият план ще струва $6,99 на месец в Съединените щати, където вече е достъпен. Той също така се предлага в Канада, Австралия, Бразилия, Франция, Италия, Германия, Япония, Корея, Мексико, Испания и Обединеното кралство, но на различни цени. За момента Netflix не e представенa официално в България, но потребителите могат да се включат към всеки един международен план.
Компанията обяви, че планът "Основен с реклами" допълва, съществуващите основни, стандартни и премиум планове без реклами.
Новият план ще има повечето от това, което е налично с текущия основен план на Netflix от $9,99 на месец. Опцията "Основен с реклами" ще включва средно четири до пет минути реклами на час. Тези реклами ще бъдат с дължина 15 или 30 секунди и ще се пускат преди и по време на телевизионни сериали и филми.
Въпреки че повечето настоящи абонати няма да видят голяма промяна (освен ако не преминат към новия план), стартирането на Netflix с реклами е един от най-значимите моменти в 25-годишната история на компанията.
Главният изпълнителен директор Рийд Хейстингс разтърси Холивуд и Медисън Авеню през април, когато обяви, че стрийминг гигантът е отворен за реклами. Хейстингс години наред беше категоричен да не пуска реклами на платформата, но компанията вече не може да се придържа към тази стратегия.
Netflix имаше ужасна година
Платформата загуби абонати за първи път от повече от десетилетие и акциите й паднаха рязко. Миналият месец компанията обяви, че отново расте, но сега трябва да докаже на инвеститорите, че може да донесе приходи.
"Както обсъждахме през последните няколко тримесечия, подобряването на нашата ценова стратегия е важен краткосрочен фокус", обяви компанията миналия месец, добавяйки, че "реакцията на рекламодателите досега е изключително положителна".
През юли Netflix обяви, че ще си партнира с Microsoft, за да подобри продажбите и технологиите за новия план.
"Ние вярваме, че по-големият избор, особено за по-ценово ориентираните потребители, ще доведе до значителни допълнителни приходи и оперативна печалба с течение на времето", мотивираха решението си от компанията. "Въпреки това, все още е много рано и тъй като поддържаме съществуващите си планове без реклами, ще ни отнеме време да изградим членската си база и свързаните с нея приходи от реклами."