На много хора може и да не им се вярва, но гигантът Facebook, наскоро ребрандиран на Meta, е посочена като "най-лошата компания" в света за 2021-а година. Това е установило проучване на Yahoo Finance. Повече от 1500 респонденти в отворена анкета на Yahoo Finance, сред десетки компании от цял свят.

Корпорацията на Марк Зукърбърг получи 50% повече гласове за най-лоша компания за годината от попадналата на второ място. Тя е китайският гигант за електронна търговия Alibaba.

Тъжната първа позиция на Facebook се дължат най-вече на посочените от потребителите на социалната мрежа все по-голяма цензура и проблемите с дезинформацията, особено по отношение на Covid-19.

Продава ли Facebook реклами, сравняващи ваксините с Холокоста?

Продава ли Facebook реклами, сравняващи ваксините с Холокоста?

Въпросните реклами са пуснати от компании, които рекламират продуктите си в социалната мрежа срещу стотици хиляди долари

Някои дори критикуват компанията за "подкопаване на демокрацията в световен мащаб и допринасяне за нарастването на крайнодесния екстремизъм". Много хора от цял свят обвиняват приложението за споделяне на снимки на компанията -Instagram, за негативните ефекти, които има върху психическото здраве на младите хора.

Facebook беше попадна под най-различни удари тази година. Те бяха свързани с твърдения за изтичане на информация и с антитръстови разследвания. Според много експерти отвъд океана, не е никак чудно, че фирмата реши да се ребрандира.

Facebook променя името си на Meta

Facebook променя името си на Meta

Това обяви Зукърбърг в социалната мрежа

Само че новото име Meta по-скоро доведе до подигравки. Едните от тях, свързани с това, че всъщност компания с такова име вече съществува, тоест слоганът е "откраднат". И другите с възмущението на редица потребители за желанието на Зукърбърг за бъдеща виртуална реалност с "аватари", която може и да измести реалния свят.

Близо 30% от анкетираните все пак святат, че Facebook/Meta все още може да се спаси. Сред начините, които това може да стане, според потребителите са "признание на грешките, публично извинение и даряване на значителна сума от печалбите на някоя фондация, която се бори с онлайн вредите, причинени на непълнолетните.

Освен Meta/Facebook и Alibaba, още една компания попада в негативната класация. И това е производителят на електрически автомобили Tesla. И това се случва не заради цената на акциите, която се повиши, а заради неизпълнението на обещанията за продукти, които така и не бяха произведени тази година, както заради прекалената ексцентричност на главния изпълнителен директор на компанията Илон Мъск и неговите туитове.

Щатът Охайо съди Facebook за $100 милиарда

Щатът Охайо съди Facebook за $100 милиарда

За заблуда на обществото и инвеститорите