Производителят на най-продаваната бира в Европа и втората по големина компанията за бира в света Heineken съобщи за признаци на забавяне на търсенето на бира на някои европейски пазари през последните седмици. Според компанията продажбите й през третото тримесечие са нараснаха с по-малко от очакваното.
Междувременно Акциите на Heineken се сринаха с над 9% и компанията е най-слабо представящата се в индекса FTSEurofirst 300 на водещите европейски акции.
"Има все повече причини да бъдем предпазливи по отношение на макроикономическите перспективи, включително някои признаци на спад на потребителското търсене", коментира главният изпълнителен директор Долф ван ден Бринк, цитиран от Reuters.
По-рано Heineken подчерта, че инфлацията може да ограничи покупателната способност на потребителите и консумацията на бира. Подобно на други компании зa производство на бира, Heineken е изправен пред по-високи разходи за суровини и енергия.
Междувременно компанията отчете 68% увеличение на продажбите си на бира в Азиатско-тихоокеанския регион през периода юли-септември, една година след блокирането вследствие на COVID-19, особено на основния си азиатски пазар Виетнам.
Все пак в Европа топлото време до известна степен стимулира продажбите въпреки инфлацията. Те обаче намаляват във Великобритания и Италия. За разлика от други региони, продажбите на бира в Европа остават под нивата от 2019 г.