Интернет заема все по-важна позиция в ежедневието на хората в световен мащаб и у нас. Гигантите в индустрията контролират редица сфери на живота и това също важи в пълна сила за България. Доказва го фактът, че най-силната и разпознаваема марка в страната ни е технологичният лидер Google.
Това показа резултатът от независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands. Проучването се провежда за пети пореден път в страната. Напред в списъка е още един интернет гигант - социалната мрежа Facebook.
Що се отнася до нашенските брандове лидер остава националната телевизия bTV. В топ 20 на Superbrands влизат още три български компании - Нова телевизия, веригата ресторанти HAPPY Bar & Grill и минералната вода "Девин".
Класацията показва, че Apple е по-предпочитана и харесвана от конкурента си Samsung у нас. Производителят на iPhone се нарежда на 11-та позиция в списъка с 20-те най-силни марки, докато южнокорейската фирма е 13-та.
Някои от досегашните лидери по категории и сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика, посочват от Superbrands.
Това се отнася за сегмента на луксозните марки автомобили, където Mercedes-Benz измества BMW от първото място, а Банка ДСК застава начело в банковия сектор.
При телекомуникациите Мтел изпреварва VIVACOM, която през миналата година беше на челната позиция в категорията.
"За първи път в проучването на Superbrands, "БУЛСТРАД ВИЕНА ИНШУРЪНС ГРУП" е на лидерското място в застрахователния сегмент, Lindt измести Milka в категорията "Шоколадови и захарни изделия", а родната марка чай "Биопрограма" е предпочитана от българския потребител в този сегмент", посочват още от глобалната организация.
Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands, като победителите се избират от жури. Номинираните марки са били позиционирани за оценяване по сектори в 27 категории от потребителския сегмент на българския пазар.
Ето така изглежда топ 20 на най-силните марки на българския пазар към април 2017 година:
1 | Интернет | |
ADIDAS | 2 | Облекло и обувки |
3 | Интернет | |
COCA-COLA | 4 | Напитки - безалкохолни |
BTV | 5 | Медии - телевизия и радио |
ARIEL | 6 | Стоки за бита |
NIKE | 7 | Облекло и обувки |
НОВА ТЕЛЕВИЗИЯ | 8 | Медии - телевизия и радио |
OMV | 9 | Търговия с горива |
NESCAFÉ | 10 | Напитки - кафе и чай |
APPLE | 11 | Технологии |
MERCEDES-BENZ | 12 | Автомобили |
SAMSUNG | 13 | Технологии |
HAPPY BAR & GRILL | 14 | Ресторанти и кафенета |
ДЕВИН | 15 | Напитки - безалкохолни |
BMW | 16 | Автомобили |
КАУФЛАНД | 17 | Търговски вериги и центрове |
HEINEKEN | 18 | Напитки - бира |
BOSCH | 19 | Електродомакински уреди |
AUDI | 20 | Автомобили |