Интернет заема все по-важна позиция в ежедневието на хората в световен мащаб и у нас. Гигантите в индустрията контролират редица сфери на живота и това също важи в пълна сила за България. Доказва го фактът, че най-силната и разпознаваема марка в страната ни е технологичният лидер Google.

Това показа резултатът от независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands. Проучването се провежда за пети пореден път в страната. Напред в списъка е още един интернет гигант - социалната мрежа Facebook.

Що се отнася до нашенските брандове лидер остава националната телевизия bTV. В топ 20 на Superbrands влизат още три български компании - Нова телевизия, веригата ресторанти HAPPY Bar & Grill и минералната вода "Девин".

Класацията показва, че Apple е по-предпочитана и харесвана от конкурента си Samsung у нас. Производителят на iPhone се нарежда на 11-та позиция в списъка с 20-те най-силни марки, докато южнокорейската фирма е 13-та.

Някои от досегашните лидери по категории и сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика, посочват от Superbrands.

Това се отнася за сегмента на луксозните марки автомобили, където Mercedes-Benz измества BMW от първото място, а Банка ДСК застава начело в банковия сектор.

При телекомуникациите Мтел изпреварва VIVACOM, която през миналата година беше на челната позиция в категорията.

"За първи път в проучването на Superbrands, "БУЛСТРАД ВИЕНА ИНШУРЪНС ГРУП" е на лидерското място в застрахователния сегмент, Lindt измести Milka в категорията "Шоколадови и захарни изделия", а родната марка чай "Биопрограма" е предпочитана от българския потребител в този сегмент", посочват още от глобалната организация.

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands, като победителите се избират от жури. Номинираните марки са били позиционирани за оценяване по сектори в 27 категории от потребителския сегмент на българския пазар.

Ето така изглежда топ 20 на най-силните марки на българския пазар към април 2017 година:

GOOGLE 1 Интернет
ADIDAS 2 Облекло и обувки
FACEBOOK 3 Интернет
COCA-COLA 4 Напитки - безалкохолни
BTV 5 Медии - телевизия и радио
ARIEL 6 Стоки за бита
NIKE 7 Облекло и обувки
НОВА ТЕЛЕВИЗИЯ 8 Медии - телевизия и радио
OMV 9 Търговия с горива
NESCAFÉ 10 Напитки - кафе и чай
APPLE 11 Технологии
MERCEDES-BENZ 12 Автомобили
SAMSUNG 13 Технологии
HAPPY BAR & GRILL 14 Ресторанти и кафенета
ДЕВИН 15 Напитки - безалкохолни
BMW 16 Автомобили
КАУФЛАНД 17 Търговски вериги и центрове
HEINEKEN 18 Напитки - бира
BOSCH 19 Електродомакински уреди
AUDI 20 Автомобили