Фискалната печалба за третото тримесечие на японската компания за електроника и развлечения Sony спадна до около половината от стойността си на годишна база. Причината за това е спадът на бизнеса на компанията с видеоигри, филми и мрежи, пише Associated Press.
Базираната в Токио Sony, която произвежда видеоигри за PlayStation, телевизорите Bravia и филмите за Spider Man, отчете печалба от 229,5 милиарда йени (2,1 милиарда долара) за периода на последното тримесечие на 2019 година. Зя сравнение, само година по-рано печалбата на Sony беше 429 милиарда йени.
Продажбите за същото тримесечие нараснаха с 3% до 2,46 трилиона йени (22,6 милиарда долара).
Според данните и тримесечната печалба, и продажбите на компания са били по-добри от прогнозите на FactSet.
Въпреки незадоволителните резултати обаче Sony повиши прогнозата си за печалба за финансовата година, която свършва през март 2020 година, до 590 милиарда йени (5,4 милиарда долара). По-ранната прогноза на фирмата беше за годишна печалба от 540 милиарда йени (5 милиарда долара).
Дори и увеличени обаче тези прогнозни стойности все още заглъхват в сравнение с 916 милиарда йени, които Sony спечели предишната фискална година - към края на март 2019 година.
Продажбите и печалбата от бизнеса на PlayStation 4 на Sony се променят. PlayStation 5 ще бъде пуснат в продажба по-късно тази година. Според анализатори е възможно компанията да регистрира спад именно заради обявлението, че излиза нов модел, което по принцип намалява продажбите на настоящия последен модел.
Сензорите за изображения на Sony, използвани в голямо разнообразие от смартфони и цифрови фотоапарати, все още се търсят, докато продажбите на електронните продукти, включително смартфони и телевизори, регистрират спад.
Неблагоприятният валутен курс също вреди на печалбата, каза допълват от гиганта в съобщение.
Приходите от филми също спаднаха. Според Sony това отчасти се дължи на силното представяне на филма за супергероя от комиксите Marvel "Venom" предходната година.
Музикалните операции на компанията бележат ръст заради придобиването на EMI, както и заради приходите от стрийминг услуги.