Акциите на американският автомобилен производител General Motors (GM) могат да поскъпнат с 35% при успешна продажба на европейския бранд Opel и фокусирането на компанията към по-здравословни пазари. Това смятат анализаторите от фирмата Barron's, цитирани от Reuters.
През миналата седмица от GM потвърдиха слуховете, че водят разговори с френската група на Peugeot и Citroen - PSA Group. Според експертите договорът може да достигне цена от 1 милиарда долара кеш.
Основният положителен ефект за американската корпорация ще дойде не от стойността на сделката обаче, а от пренасочване на инвестициите в губещия бизнес и фокусиране върху присъствието й в Китай, Латинска и Северна Америка.
За миналата година от GM обявиха оперативна загуба от 257 милиона долара от производството на Opel. Отказването от марката ще донесе около 1 милиард долара допълнителни годишни приходи, смятат още от Barron's.
Европейският бранд Opel е собственост на американския производител от 90 години. През последните години обаче европейското подразделение на GM търпи сериозни загуби.