Pepsi се съгласи да закупи китайската марка за снаксове и закуски Be & Cheery от местния производител Haoxiangni Health Food. Сделката е за 705 милиона долара, пише Reuters.

Американският производител на храни и напитки заяви, че придобиването на Be & Cheery, който продава голяма гама хранителни продукти главно на китайските платформи за електронна търговия, е важна стъпка в целта му да се наложи като водещата компания в сектора в Китай.

Акциите на Pepsi скочиха след ръст на печалбата

Акциите на Pepsi скочиха след ръст на печалбата

Печалбата на компанията надмина очакванията на анализатори

"Be & Cheery добавя възможности за директна употреба от страна на потребителите, позиционирайки ни да се възползваме от непрекъснатия растеж на електронната търговия и местна марка, която е в състояние да се простира в широк асортимент от продукти, както чрез онлайн, така и офлайн канали", коментира в изявление главният изпълнителен директор на PepsiCo Greater China Рам Кришнан.

"Също така очакваме да използваме възможностите за иновации на Be & Cheery, за да стимулираме иновациите на други ключови пазари за растеж на Pepsi."

Haoxiangni, която е със седалище в източния град Ханджоу, каза, че ходът за продажбата идва като решение компанията да се съсредоточи върху бизнеса с хинап.

Основана през 2003 година, Be & Cheery е една от най-големите компании за онлайн закуски в Китай. Фирмата отчете приходи от около 5 милиарда юана (711,7 милиона долара) през 2019 година.

Сделката предстои да бъде одобрена от акционерите на Haoxiangni, като трябва да получи и някои регулаторни одобрения.

Pepsi уволнява служители заради автоматизация на процесите

Pepsi уволнява служители заради автоматизация на процесите

Съкращаването на персонал е част от плана за преструктуриране