Италианската група за спиртни напитки Campari се договори да закупи емблематичния френски производител на коняк Courvoisier от мултинационалната компания Beam Suntory. Сделката за 1.1 милиарда евро е най-голямата в историята на италианската група.

Campari се стреми голяма част от растежа на групата да бъде задвижван от придобивания, тъй като планира да се превърне в по-сериозен конкурент на гигантите в алкохолния сектор Diageo и Pernod Ricard.

След приключването на сделката конякът ще стане четвъртата основна част от групата, заедно с аперитивите, бърбъна и текила. Към момента Campari притежаваше само една по-малка марка коняк, Bisquit, според нейния уебсайт, въпреки че Grand Marnier, смес от коняк и портокалов ликьор, е ключова част от нейното портфолио.

Според анализаторите сделката ще позволи на Campari да направи значителна крачка напред към американския пазар и ще предложи потенциал за трансформация в Азиатско-Тихоокеанския регион - също голям пазар на коняк, воден от Китай.

"Много сме доволни да придобием една от най-добрите четири исторически производители на коняк", каза в изявление главният изпълнителен директор на Campari Боб Кунце-Консевиц. Сделката също се очаква да повиши нетните продажби на Campari с около 9%, каза Кунце-Концевиц, добавяйки, че това е и рядка възможност за разширяване на портфолиото от премиум спиртни напитки.

Campari ще се опита да лансира отново марката - стратегия, която компанията успешно е следвала с предишни марки, които е закупила. Продажбите на Courvoisier, основана през 1828 г., са намалели с 33% през годината до 31 октомври спрямо година по-рано.

КЗК разреши на Coca-Cola HBC да купи марката водка Finlandia

"Зелена" светлина: Водка Finlandia и минерална вода "Банкя" ще имат един собственик

Сделка за $220 милиона

Сделката, която се очаква да приключи през следващата година, предвижда допълнителна печалба от до 0,12 милиарда долара до 2029 г., се казва в изявление на Campari, според което компанията ще финансира придобиването чрез комбинация от дълг, пари в брой и собствен капитал, отбелязва ЕSМ Мagazine.

Beam Suntory, Inc. е основана от Америка японска мултинационална компания, която произвежда алкохолни напитки. Това е дъщерно дружество на Suntory, базирано в Осака, Япония. Това е третият по големина производител на дестилирани напитки в света след Diageo и Pernod Ricard.

В коментар за сделката президентът и главен изпълнителен директор на Beam Suntory Грег Хюз каза, че компанията ще се съсредоточи върху основните си силни страни, тъй като се стреми да ускори собствените си амбиции за глобален растеж.

Coca-Cola HBC купува собственика на водка Finlandia в сделка за 220 милиона долара

Собственикът на "Банкя" купува производителя на водка Finlandia в сделка за $220 милиона

Очаква се сделката да бъде финализирана през втората половина на 2023 г.