В началото на 2020 година глаголът "to zoom" нямаше нищо общо с видео връзки и чатове. След това обаче пандемията промени всичко по начини, които облагодетелстваха технологичния сектор. Стриймингът и игрите започнаха да процъфтяват, а наред с тях и всички бизнеси за доставки.
И все пак - до средата на 2021 година се очаква ситуацията да се нормализира, така че предстои да разберем дали огромните увеличения на онлайн поръчките за хранителни стоки и работата от разстояние са тук, за да останат и за в бъдеще.
Нещата все още изглеждат ярки за компаниите за производство на чипове, които бяха най-големите победители на фондовия пазар. А за онлайн туристическите агенти и платформите за споделени услуги връщането на потребителите към обществения живот може и да не дойде толкова скоро.
Ето и няколко диаграми, подбрани от Bloomberg Business, които показват каква беше 2020 година за технологичната индустрия.
Средни дневни стойности на покачването на потребителите на Microsoft Teams

Източник: Bloomberg
Разходи на индустрията за видеоигри в САЩ

Източник: Bloomberg
Платени абонаменти на онлайн видео стрийминг услугата на Disney

Източник: Bloomberg
Седмична промяна на индекса S&P 500

Източник: Bloomberg
Най-добрите и най-лошите представители в технологичния индекс на S&P 500

Източник: Bloomberg
Онлайн продажби на дребно в САЩ като процент от всички продажби

Източник: Bloomberg
Годишна промяна за периода Q3 2019 г. - Q3 2020 г.

Източник: Bloomberg