Празничното пазаруване в САЩ вече започна, а с това и огромните намаления в хилядите молове и супермаркети. Анализатори обаче предричат по-слабо потребителско търсене през този сезон, а от там и по-малко постъпления за търговците на дребно.
Очаква се средното американско домакинство да похарчи около $449 за подаръци по време на коледното си пазаруване, което е леко понижение от средните стойности за миналата година. Тогава американските домакинства харчеха средно по $466 за подаръци за близки и роднини.
Данните са на изследване на Ройтерс, което е покрило 5,000 американски семейства през ноември. За разлика от други години, през тази американците са по-търпеливи с пазаруването си и чакат големите намаления, които обикновено се разпалват няколко дни преди Коледа.
Най-щедри тази година ще са жителите на Североизточните щати, които планират да отделят $545 за покупка на подаръци. Най-стиснати ще са американците живеещи в планинските райони: Монтана, Айдахо, Колорадо, Аризона и Невада, които няма да харчат повече от $348 за подаръци.
Малко над 31% от американските домакинства ще похарчат повече от $500 за коледното си пазаруване, като 36% са заявили, че ще се вместят в по-разумните граници на $200-$500. Останалите 33% от американците са отговорили, че трудно ще похарчат много пари тази година и ще се ограничат с подаръци до $200.
Междувременно интернет пазаруването става все по-предпочитан начин за набавяне на нужните стоки в САЩ. Около 35% от потребителите ще купят подаръците си именно посредством глобалната мрежа, което е с 2% повече от миналата година. Книгите са най-предпочитания подарък купуван от интернет, като 40% от американците са отговорили, че ще купят книги за близките си.
Играчките и електронните игри идват на второ място в класацията с около 37% предпочитание сред интервюираните. Домакинските уреди и произведенията на изкуството ще са на трето място по покупки тази Коледа, следвани плътно от музикалните дискове и DVD-та.
От онези 33%, които са пазарували коледни подаръци по интернет миналата година, 95% заявяват, че са останали доволни от направения избор.
Домакинствата, които са представени от хора със средна възраст 55-64 години планират да похарчат най-много или по около $508. Втори по щедрост ще са по-младите възрастови групи от 35 до 44 години, които ще отделят от бюджета си $478. Семействата с годишен доход над $50,000 ще се ширят в границите до $650 за подаръци.
Най-печеливши от коледните пазарувания си остават търговците в САЩ, които очакват с нетърпения последния месец на годината. Според някои именно за последните 30 дни на годината се реализират до една четвърт от годишния им оборот. Китай тази година направи рекорден търговски излишък благодарение на засиления интерес на американците към китайските стоки. По Коледа отново азиатската страна ще е основен вносител на играчки, електроника, и консумативи.
Неделчо Съботинов
на 26.11.2006 в 14:36:51 #2Истината виж малко факти, тогава говори такива суперлативи за Китай. Препоръчвам ти да почетеш малко изследвания за тази страната и огромните проблеми, които я очакват в близко бъдеще. БВП на галава от населението, изчислен по паритет на покупателната способност в различните страни. Китай: $7,204 на глава от населението (2005 г.) България: $9,600 на глава от населението (2005 г.) САЩ: $42,000 на глава от населението Недей дава толкова категорични и апокалиптични картини за световната икономика, при положение, че не прилагаш никакви факти, а до колкото виждам правиш заключенията си на базата на отделни статии и думи в тях в медиите.
IstinaTa
на 26.11.2006 в 13:49:24 #1Много скоро Китай ще диктува голяма част от пазара и Америка ще се окаже в шахово положение.Нали знаете един организъм като не тренира какво се случва с него-отслабва.Така ше се получи и с Америка.Но нещата ще станат неуправляеми до 20 години.Почти всички големи играчи си изнесоха производствата в Китай и тази тенденция се увеличава в геометрична прогресия.Няма лошо, просто Китай ще се събудят един ден по-силни от който и да е.Тогава правилата ще се диктуват по друг начин. И най-странното е, че Това не е предвиждане а Факт.