От компанията Microsoft са обявили в четвъртък своебразната си победа на игровата им конзола Xbox 360, по време на ключовия за търговците празничен сезон в САЩ. По това време на годината, именно компанията на Бил Гейтс е държала 51% пазарен дял от видео игрите.

Игровата платформа на Sony PlayStation3 претърпя провал, като беше изместена от второ място от Nintendo и революционния им продукт Wii. Редица критици се шегуват, че именно цифровот означението в името PlayStation 3 е определило мястото на конзолата на пазара.

Според пазарните наблюдатели от NPD group, продадените конзоли от модела Xbox 360 са били 1,132,000 само през декември, докато тези на Wii са били почти на половината с 604,000 и 27% пазарен дял. PlayStation3 е продадена в 491,000 бройки и заема 22% пазарен дял.

В интерес на истината, Microsoft беше доста подпомогнат за постигане на такъв резултат, тъй като доставките на японските му конкуренти от Nintendo и Sony бяха в намалени обеми заради неправилно изчислени поръчки. Все пак, да не забравяме, че продуктът на Microsoft придоби по-голяма популярност, тъй като от представянето му през ноември 2005 г. до момента са продадено 10.4 млн. броя.

Сега Microsoft разработва допълнителни услуги за клиентите си ползващи конзолата Xbox 360. Така ползвателите на този продукт ще могат да се възползват от връзка с интернет, цифрова телевизия и други. От Sony пък се похвалиха, че са успели да изнесат 1 млн. броя игрови конзоли за САЩ до края на 2006 г.