Днес е международният ден на младежта. Милиони млади хора по света би трябвало да празнуват, но много от тях са угрижени за проблемите, които ги съпътстват и търсят възможности как да се реализират в живота.

Професионалният избор е един от най-важните. Окрилени от мечти, много от тях си мечтаят да започнат бизнес, да натрупат пари. Но лесно ли е това? Къде е ключът за успеха в България?

Успехът се крие в качеството на образованието, коментират експерти. Нашата образователна система премина през много промени и трудности. Самите ученици често са объркани и не знаят каква цел да си поставят.

Работодателските организации отдавна критикуват образованието у нас и посочват, че връзката между училищната скамейка и професионалното поприще е прекъсната. Често местата в професионалните училища, които дават перспектива забдъдеще остават незапълнени. Младежите се насочват към общообразователните училища, които не им предлагат добро образование, след това те често изпитват трудности и някои се насочват към чужбина, където вършат нискоквалифицирана работа, коментира пред Money.bg Дикран Тебеян, заместник-председател на Българската стопанска камара. Младите хора в повечето случаи нямат необходимите умения да започнат бизнес.

Но основната пречка е финансова. Липсата на средства се превръща в препъникамък за амбициозните млади бизнесмени. Единственият изход от тази задънена улица е кредитът. Банките настояват да видят как се развива фирмата ти, преди да решат ти отпуснат заем. Ако нямаш подкрепата на семейството, на влиятелни хора, не можеш да продължиш, споделя 35-годишната Мария Тодорова, управител на малка фирма за издателска и търговска дейност.  Според нея търговията е може би единственият сектор, където един млад човек без много подкрепа може да изкара малко повече пари.

Най-добрият вариант е първо да изучиш принципите на бизнеса в някоя фирма и едва тогава да започнеш свой, заявява Мария Тодорова.

Светлина в тунела според нея, че все пак бюрокрацията у нас вече не толкова голяма колкото преди години. 18-20 документа ми бяха необходими, за да разкрия търговски обект преди 5-6 години, сега документацията се свежда до 3-4, споделя Тодорова.

Големите изяждат малките. Този принцип се налага в бизнеса. Големите компании задушават малките фирми и много от тях фалират. Тази тенденция се наблюдава след появата на големите молове и хипермаркети, които направиха невъзможно съществуването на много малки магазини.