Нигерия започва инвестиция от 41 милиарда долара в жп-мрежата си. Планът на правителството е да намали зависимостта на страната от петрола и да диверсифицира закъсалата си икономика, като подобри транспортните връзки и да позволи по-лесното пренасяне на стоки през страната и до портовете.
Нигерия е най-големият производител на петрол в Африка. Страната минава през най-лошия си икономически период от 25 години насам, след като цената на "черното злато" намаляха. Спад има и в самия добив на нефта, който отговаря за над 90% от приходите отвън и общо две трети от приходите в държавната хазна.
Заради това през март президентът Мухамаду Бухари представи икономически план, в който описва намерението си да развие земеделието и производството, като подобри транспортната и електрическа мрежа в страната.
Ключовите проекти включват изграждането на втора жп-линия, която да свързва двата най-големи града в Нигерия - търговската столица Лагос и Кано на север. 1100-километровата линия ще пренася и пътници, и стоки. Правителството иска да построи и линия по брега на морето, която да свързва Лагос и източния град Калабар.
Двете жп-линии ще струват около 20 милиарда долара, като голямата част от финансирането идва от китайската Export-Import Bank. Именно компания от Поднебесната империя ще се заеме с изграждането им. Те трябва да са готови до 2019 г.
Други 3505 километра жп-линия ще бъде рехабилитирана от консорциум от три фирми от Китай, Южна Африка и Холандия.
Заради години на политически скандали железните пътища са оставени да се разрушават. В резултат на това през 2005 г. Нигерия имаше капацитет да пренася до 15 000 метрични тона товар на година, докато преди четири десетилетия цифрата надхвърляше 3 милиона.
Други 16 милиарда долара ще бъдат инвестирани в допълнителни жп-линии, които да свържат всички столици на щатовете.
Олаф БГ
на 17.08.2017 в 09:34:26 #1Като у нас. Разбива се жп-мрежата в полза на доставчици на петролни продукти, създаващи ръст на професията водач на МПС. След време се чудиш как да я възстановиш.