Продажбите на превозни средства в Китай нараснаха за първи път от близо две години през миналия месец, благодарение на продажбата на превозни средства, използвани за превоз на стоки или пътници. Това осигурява, макар и малко, облекчение за най-големия пазар в света. Автомобилната индустрия обаче все още има сериозни проблеми пише CNBC.

Продажбите са се увеличили с 4,4% през април, в сравнение със същия месец преди година, според данни, публикувани в понеделник от Китайската асоциация на автомобилните производители. Това е първият месец, в който продажбите са нараснали от юли 2018 г.

Търговските превозни средства, включително тежките камиони, помогнаха за покачването на тази цифра. Продажбите на подобни превозни средства се увеличават с 32% през април. Междувременно продажбите на леки автомобили спаднаха с 2,6%.

Дори при скока на продажбите през април, пазарът остава слаб. Само 5,8 милиона автомобила са продадени през първите четири месеца на 2020 г., което е с 31% спад спрямо година по-рано.

Асоциацията на автомобилните производители прогнозира, че продажбите ще спаднат с 15% до 25% в сравнение с миналата година, в зависимост от това колко ефективно се контролира пандемията в целия свят до края на 2020 г.

Пазарът на автомобили в Китай беше в застой много преди коронавирусната пандемия. Продажбите на автомобили паднаха с повече от 8% през 2019 г., и 3% предходната година.

Асоциацията приписва възстановяването главно на способността на Пекин да постави под контрол коронавирусната пандемия в Китай, благодарение на правителствени мерки и стимули - включително раздаване на парични субсидии за насърчаване на хората да купуват автомобили.

Но вирусът задълба проблема на автомобилния пазар в страната. Продажбите паднаха с 42% през първите три месеца на 2020 г. в сравнение с миналата година.Китай предприе някои стъпки за увеличаване на продажбите, включително раздаването на пари в брой. В някои градове този стимул възлиза на 1400 долара за едно превозно средство.

Електромобилите все още се "борят" за нарастване на продажбите. Само 72 000 нови превозни средства бяха продадени през април, с 27% спад спрямо година по-рано, според китайската асоциация.

Един от най-известните производители на електромобили Tesla е продал малко над 3600 автомобила през април, което е 64% спад спрямо март, според прогноза, публикувана в понеделник от Китайската асоциация, която изследва пазара на леките автомобили.

Въпреки това, Model 3 на Tesla все още е най-продаваният електромобил досега тази година, а компанията само този месец намали цената на своята изградена в Китай версия, така че да може да се класира за правителствени стимули.