Прогнозите за смъртта на моловете и търговските центрове са далеч от истината. Или поне така смята Fitch Ratings, които в понеделник не промениха оценката си за тръстовете, които притежават и управляват моловете в САЩ и отдават под наем места за магазини в тях, пише MarketWatch.
Тези тръстове се популярни сред инвеститорите заради атрактивните дивиденти. Но секторът е под напрежение тази година заради вълната от затворени вериги магазини. А основен виновник за това се сочи оналйн търговията и най-вече гигантът Amazon, който променя навиците на потребителите.
Но според Fitch Ratings магазините и моловете ще продължат да съществуват и да привличат потребителите въпреки набезите на Amazon. Компанията смята, че до 2020 г. поне 70% от продажбите на дребно ще се осъществяват във физическите магазини. Днес този процент е 80.
"Потребителите все още гледат на пазаруването като на приятна дейност, която да правят в свободното си време", смятат от Fitch.
Някои от по-малките молове ще срещнат трудности пред това да увеличат доходите си от наеми, тъй като губят наематели. Но като цяло пазарът не е тръгнал стремглаво и необратимо надолу, смятат от компанията.
Те дават добра оценка и за развитие на пазара с офис площи.
Друга компания, Canaccord, пък прогнозира растеж на частните затвори.