Продажбите на нови автомобили в 27-те страни членки на Европейския съюз са паднали с 9,7 н а сто през февруари в сравнение със същия месец на миналата година. Реализирани са 888 878 машини, сочат данните в съобщението на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).

През месеца продажбите на Volkswagen Group са се съкратили с 2,6 на сто на годишна база - до 211 018 бр., на Peugeot-Citroen - с 16,8% - до 115 690 машини. Renault е реализирала 84 620 автомобили, което е с 24% по-малко от февруари 2011 година. Продажбите на Ford в Европа са спаднали със 7,9 на сто - до 66 001 броя, на Fiat Group - с 16,7% - до 64 909 машини, а Toyota е намалила продажбите си в ЕС с 14 на сто - до 34,9 хил. автомобила.

В същото време някои компании са увеличили продажбите си през февруари в сравнение на същия месец на миналата година: Daimler е реализирала 43159 автомобила, което е с 4,3% повече н а годишна база; южнокорейската Kia показва ръст от 30,8% - до 22 134 машини; Hyundai увеличава продажбите с 5,8% - до 29 970 броя и Jaguar Land Rover - с 54,4%, до 6 786 автомобила.

Обемът на продажбите в Германия на практика не се променя, реализирани са 224 318 нови коли. В същото време в останалите по-големи пазари в ЕС е отчетен значителен спад: Франция - 20,2 на сто, Италия 18,9 на сто, Великобритания - 2,5 на сто, Испания - 2,1 на сто , Гърция - 45,2 на сто и Португалия - 48,4 на сто.