Железопътните превози на товари от Азия към Европа през територията на Русия преживяват истински бум заради кризата в Червено море, пише FT.

От германския логистичен гигант DHL признават, че заради атаките срещу цивилни кораби, извършвани от подкрепяните от Иран йеменски бунтовници хуси, се налага да търсят алтернативни пътища и "по-голямата част (от товарите) минава през Русия".

Русия загуби второто място в света по износ на оръжие за сметка на Франция

Русия загуби второто място в света по износ на оръжие за сметка на Франция

Кои са страните сред 10 най-големи износители на оръжие след САЩ, Франция и Русия?

Това означава 25-30 дни от Ченгу до Дуисбург срещу 50-55 дни с кораб през цяла Африка с цел да се избегнат опасните води.

От компанията подчертават, че напълно спазват санкционния режим - не се обслужват пратки от и до Русия и се следи съдържанието на товарите.

Заявките за жп транспорт са се увеличили с 40% от декември насам, посочват от DHL. Според RailGate Europe търсенето е скочило с между 25% и 35%. Dutch Rail Bridge Cargo също отчитат 31% повече заявки.

Европейската компания, която може да сложи край на газовото надмощие на Русия над Европа

Европейската компания, която може да сложи край на газовото надмощие на Русия над Европа

Разходите за енергия нарастват с 40,8% годишно в рамките на ЕС към септември 2022 г.

През февруари руските държавни железници обявиха, че през 2023 г. жп трафикът по китайското направление е скочил с 36%.

Колко голяма е промяната?

Руската жп компания Eurasian Rail Alliance, която организира транспорта на товарите, е прекарала 14 500 контейнера от Китай до Полша през януари 2024 г., става ясно от цитирани от FT данни.

Това е скок с 36% на годишна база, но всъщност обемът е по-малък от това, което един-единствен голям контейнеровоз може да пренесе. Тези кораби имат капацитет до 24 000 контейнера.