Железопътните превози на товари от Азия към Европа през територията на Русия преживяват истински бум заради кризата в Червено море, пише FT.
От германския логистичен гигант DHL признават, че заради атаките срещу цивилни кораби, извършвани от подкрепяните от Иран йеменски бунтовници хуси, се налага да търсят алтернативни пътища и "по-голямата част (от товарите) минава през Русия".
Това означава 25-30 дни от Ченгу до Дуисбург срещу 50-55 дни с кораб през цяла Африка с цел да се избегнат опасните води.
От компанията подчертават, че напълно спазват санкционния режим - не се обслужват пратки от и до Русия и се следи съдържанието на товарите.
Заявките за жп транспорт са се увеличили с 40% от декември насам, посочват от DHL. Според RailGate Europe търсенето е скочило с между 25% и 35%. Dutch Rail Bridge Cargo също отчитат 31% повече заявки.
През февруари руските държавни железници обявиха, че през 2023 г. жп трафикът по китайското направление е скочил с 36%.
Колко голяма е промяната?
Руската жп компания Eurasian Rail Alliance, която организира транспорта на товарите, е прекарала 14 500 контейнера от Китай до Полша през януари 2024 г., става ясно от цитирани от FT данни.
Това е скок с 36% на годишна база, но всъщност обемът е по-малък от това, което един-единствен голям контейнеровоз може да пренесе. Тези кораби имат капацитет до 24 000 контейнера.
MM61
на 12.03.2024 в 13:54:28 #1Фрицовете пак "спазват" санкциите...Деева и номерата ви...Джендъри скапани.