Вълната на мобилността превзе и търговията на дребно. Тя направи потребителите по-информирани и взискателни. В резултат на това, представянето на продукти се превърна в едно от най-големите предизвикателства пред търговците.

През коледния сезон на 2012 г. 80% от търговците очакваха, че тези нови условия ще доведат до 5% спад в продажбите. Само 10% имаха стратегия за справяне с това предизвикателство.

В тази среда SAP представи три нови мобилни приложения: SAP Customer Loyalty, SAP On-Shelf Availability Manager и SAP Retail Store Ops Associate. Те дават възможност на търговците на дребно да доставят по-добро цялостно изживяване едновременно насочено директно към потребителите на мобилни устройства и индиректно, чрез снабдени с мобилно оборудване продавач-консултанти в магазините.

Санджай Пуунен, президент и ръководител на мобилната дивизия на SAP, коментира: "Съвсем естествено е хората да искат да имат връзка на мобилните си устройства с любимите си брандове, независимо дали се намират у дома или в магазина. Това е възможност за търговците да отговорят на потребителските желания чрез ползването на мобилни технологии за предоставяне на по-качествени потребителски услуги, създаване на обвързаност с марката и уникално изживяване през специално разработени за нужди на клиента формати."

За да създаде потребителска лоялност и увеличи пазарния дял на продажбите на дребно, SAP представи SAP Customer Loyalty, което ще позволи на търговците да изпращат уникални оферти директно към телефоните на клиентите, като по този начин увеличават възвръщаемостта на инвестицията. В допълнение, търговците могат да предоставят достъп до важна информация в реално време, като спечелени награди, натрупване на точки, нива на статус и др.

SAP Retail Store Ops Associate предоставя на продавач-консултантите детайлна информация за продуктовите характеристики, за да могат те самите да предлагат по-добри услуги на клиентите. Продавачите ще имат достъп до информация в администраторски back-end системи през интуитивен потребителски интерфейс и ще могат да отговарят на почти всички въпроси. Това е особено важно по време на ключови продажби и продуктови дискусии. Търговците могат да подобрят ефективността на служителите и магазините, като по този начин създадат лоялност към марката. С достъп вече до iPhone, ритейлърите биха могли:

• Да развиват предоставянето на информация в реално време за продуктови спецификации, стандартни и промоционални цени, продължителност на промоциите, налични количества, продуктови представяния и гаранционна информация
• Коректни инвентаризации и преместване на продукти
• Да предоставят моментално преброяване на количества

SAP On-Shelf Availability проследява транзакциите по продажби, засича несъответствия в моделите за продажба, които могат да са свързани с продуктовата наличност или други възникнали проблеми. Достъпно за iPad, мобилното приложение за консултанти в магазините предоставя лесен за употреба инструментариум за различните департаменти, с цел по-бързото решаване на проблеми, свързани с наличности по рафтовете. Мобилното приложение за управители разполага с инструменти за проследяване на заредеността на витрините, анализ на възможни съотношения и оптимизация на ресурсите. Търговците могат:

• Да получават в реално време информация за наличностите по рафтове и витрини на седмична, дневна или дори почасова база
• Проследяване транзакциите по продажби и засичане на несъответствия
• Съставят списък на продуктите, които не са налични