SpaceX, Netflix и Boeing са сред компаниите, които се присъединяват към "най-голямата досега" бизнес мисия на САЩ във Виетнам. Повече от 50 компании, включително отбранителни, фармацевтични и технологични фирми, ще участват в мисията, организирана от Бизнес съвета САЩ-АСЕАН, индустриален орган, според списък, цитиран от Ройтерс.
Делегацията е знак за нарастващ интерес към глобалния производствен център, който се възползва от отдалечаването от Китай на фона на търговското напрежение между Китай и САЩ.
Виетнам, с население от 100 милиона души, също има бързо разрастващ се потребителски пазар с разширяването на средната класа.
"Това е най-голямата мисия във Виетнам", каза Ву Ту Тан, представител на Бизнес съвета САЩ-АСЕАН в страната, отбелязвайки, че организацията планира тези събития от три десетилетия.
Стрийминг гигантът Netflix, за който миналия месец стана ясно, че планира да отвори офис във Виетнам, е сред компаниите, които се присъединяват към търговската мисия.
Аерокосмическите производители Boeing, Lockheed Martin и Bell ще проведат срещи с държавни виетнамски компании за доставки на отбранителна техника, каза Тан пред Reuters, добавяйки, че това е първият път от около десетилетие, в който подобни компании са решили да се присъединят към годишната мисия във Виетнам.
През декември тези компании проведоха разговори с виетнамски правителствени служители за възможна продажба на хеликоптери и дронове, тъй като страната търси нови доставчици, а конфликтът в Украйна натоварва възможностите на Русия, която от десетилетия е основен военен партньор на Виетнам.
"Хеликоптерите са едно от нещата, които компаниите се надяват да продадат на виетнамците", каза Тан, въпреки че предупреди, че завършването на сделките в областта на отбраната отнема време и не се очаква незабавен пробив.
Boeing каза в изявление, че дискусиите му с официални лица ще се фокусират върху нарастващото партньорство с Виетнам и начините за укрепване на авиацията и отбранителните способности на страната.
Lockheed Martin и Bell не отговориха на искания за коментар.
По-голямата част от компаниите, които се присъединяват към бизнес мисията, вече имат бизнес или производствено присъствие във Виетнам, включително Apple, Coca-Cola и PepsiCo, каза Тан, като някои планират да го разширят.
Някои компании искат да получат по-добра представа за политическата ситуация след неотдавнашните сътресения в страната, ръководена от комунистическата партия, включително оставката на президента през януари, добави Тан.
Участниците ще имат срещи с висшето политическо и регулаторно ръководство на Виетнам, включително с министър-председателя Фам Мин Чин.
Тан каза, че някои компании се интересуват от Виетнам като производствен център и от предоставянето на услуги на все по-богати потребители във време, в което икономическият растеж достигна повече от 8% миналата година.
Сред тях е SpaceX, която се стреми да продаде своите сателитни интернет услуги на Виетнам и други страни в региона, каза Тан.
Мисията ще включва и фармацевтични гиганти като Pfizer и Johnson & Johnson, производителят на медицински изделия Abbott, финансови компании Visa и Citibank, интернет и облачните компании Meta и Amazon Web Services, показва още списъкът.