Цените за наемане на супертанкери по маршрутите от Близкия Изток до Азия са на изключително високи нива заради огромен брой направени поръчки, съобщава "Ройтерс", като се позовава на пазарни данни.

Контекст: Много големите кораби за превоз на суров петрол (VLCC) имат капацитет за превоз на товари до 250 000 тона или 2 млрд. барела петрол. Това са гигантски плавателни съдове с дължина до 330 метра.

С помощта на VLCC и още по-огромните ULCC танкери се сваля цената на доставките, защото даже големи по размер поръчки се изпълняват с един кораб.

Глад за танкери: Поръчките тази година скочиха до най-високото си ниво от 10 години насам

Глад за танкери: Поръчките тази година скочиха до най-високото си ниво от 10 години насам

В глобалната търговия се забелязва значително разместване

Детайли: По данни на компанията за наем на кораби Meiwa international Worldscale индексът на наемане на супертанкери от Близкия Изток до Китай, Япония и Сингапур вече е преминал психологическата граница от 80.

Растат и обемите и таксите за превоз на суров петрол и от САЩ към Азия. През юни по трасето трябва да бъдат превозени 9,96 милиона тона, или с 27 на сто повече от май, което би било рекордно количество.

Ще успее ли Русия да превозва петрола си само със собствени танкери, след налагане на ембаргото

Ще успее ли Русия да превозва петрола си само със собствени танкери, след налагане на ембаргото

В транспортирането на руския нефт може да се включи и "сенчестия флот"

Повишението идва на фона на трето поредно тримесечие на увеличено търсене на петрол в Азия - рафинериите трупат запаси за интензивния летен период.

От друга страна: "Пазарът върви към прегряване. За средата на юни има доста повече поръчки от очакваното ", коментира пред "Ройтерс" неназован корабен брокер. По думите му през месеца от Близкия изток към Азия трябва да поемат 156 танкера спрямо 137 през май.