Огромни икономически щети и глобални последици върху веригата на доставките може да причини стачката, която по всичко личи, че ще блокира работата на водещата американска куриерска компания UPS.

Според независими изчисления, тя ще е една от най-скъпите от поне столетие в САЩ, но освен това може да даде нов тласък на процеси, които подхранват инфлацията и така ефектът от нея ще е безпрецедентен.

Най-голямата стачка в Германия от десетилетие ще парализира страната. Полети от и до България също са отменени

Най-голямата стачка в Германия от десетилетие ще парализира страната. Полети от и до България също са отменени

Ще бъдат засегнати и много сектори

Контекст: Около 340 000 профсъюзно представени служители на UPS осъществяват приблизително една четвърт от доставките в САЩ, като обслужват на практика всички населени места.

Синдикалната организация и ръководството на компанията не могат да се споразумеят за условията на новия колективен трудов договор. Служителите настояват за по-високи възнаграждения за работещите почасово (около половината от заетите в системата на UPS). В момента заради голямото търсене на пазара на труда новоназначените започват на заплати, близки до тези на по-опитните им колеги.

Новата стачка, която ще парализира Heathrow за коледните празници

Новата стачка, която ще парализира едно от най-натоварените летища в Европа за коледните празници

British Airways и Virgin Atlantic вече спряха продажбата на билети

Старият договор изтича на 31 юли и профсъюзът заплашва със стачка, ако междувременно не се стигне до сделка.

Компанията е в сложно положение, защото част от нейните конкуренти нямат профсъюзни организации и съответно не са под подобен натиск да повишават разходите си за заплати. В същото време е факт, че UPS е една изключително печеливша компания - особено през последните години. Това се дължи именно на труда на служителите, които рискуваха живота си по време на пандемията.

Детайли: Евентуално прекратяване на работата за 10 дни би струвало над 7 млрд. долара, става ясно от анализ Anderson Economic Group, цитиран от "Ройтерс".

Експертите подчертават, че в калкулацията не се включва човешката цена на подобно блокиране на доставките на лекарства и други критични стоки.

Според изпълнителния директор на Anderson Economic Group Патрик Андерсън стачката в UPS ще е по-тежка, отколкото в някоя от големите автомобилостроителни компании заради много по-големия брой служители, които ще спрат работа на много по-голяма територия.

Забавянето на доставките ще наруши процесите по снабдяване не само на потребителите, но и на бизнеса. Това може потенциално да допринесе за нов ръст на инфлацията, предупреждават логистични експерти.

Още нещо: При последната голяма стачка в UPS през 1997 г. компанията не само загуби 850 млн. долара, но освен това много от клиентите ѝ минаха към конкуренти като FedEx. Сега не е изключено подобно развитие.