Европейската комисия ще направи оценка на въздействието доколко е полезна мярката да се връщат камионите в страните по регистрация. Това заяви на извънреден брифинг транспортният министър Росен Желязков по повод пакета "Мобилност".
Той обясни, че в резултат на тази оценка ЕК запазва правото си да предложи нови законодателни решения
"С интерес очакваме тази позиция, за да стане ясно дали в рамките на преходния период Комисията възнамерява да извърши тези действия, но си запазва правото да прецени законодателните си предложения, или означава, че още на този етап интервенира позицията си на база изразеното разочарование", обясни Желязков.
По негови думи текстът на декларацията ще е изключително важен.
Той бе категоричен, че това не означава, че в преходния период България няма да заведе иск. Това е суверенно право на всяка държава членка и ние ще се възползваме от него, подчерта министърът и поясни, че двата процеса ще се движат паралелно.
Според него самото поведение на Комисията по отношение на яснотата, че това е неоценена като въздействие мярка било важно и би ни помогнало като аргументация относно делото.
Той заяви, че позицията на страната ни е категорична и не търпи промяна.
Ние все повече сме окуражени, че с изявленията си Комисията следва един основен принцип - синхрон на политиките и пропорционалност към всички държави членки, посочи Желязков.
Припомняме, през септември 2019 г. транспортната комисия на Европейския парламент даде зелена светлина за преговори по пакет "Мобилност" със Съвета на ЕС и Европейската комисия, след като седмица по-рано отхвърли предложението пакетът да бъде изтеглен от Еврокомисията.
Министърът на транспорта Росен Желязков заяви, че ще се бори за отпадането на клаузата за връщането на камионите в страната отправна точка всеки месец.
На 4 април 2019 г. в Европарламента бяха одобрени и трите промени в пакета "Мобилност", на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи.
Пакетът "Мобилност" влезе в дневния ред на пленарната сесия на ЕП на 27 март 2019 г. по предложение на председателя на Алианса на либерали и демократи за Европа (АЛДЕ) Ги Верхофстат. На 27 март текстовете бяха върнати в транспортната комисия.