Не просто хрумвания, а превърнати в полезни продукти идеи премериха сили във второто издание на конкурса "Най-добър младежки стартъп" на Фонда на фондовете и Стопанския факултет на Софийския университет.

На първите три места се класираха:

  • PossePay;
  • Anti-tremor glove;
  • Vavakada 3D.

Какво представляват: Финалистите в конкурса са с висок потенциал за развитие, коментират организаторите. Част от представените идеи вече са и реално съществуващи продукти.

  • PossePay е финтех платформа, която дава възможност на клиентите на дадено заведение да сканират QR код и така всеки да има достъп до общата сметка и лесно да се подели заплащането ѝ. Съветът по инвестиции към Българската търговско-промишлена палата отличи платформата като "Стартъп д най-добър експортен потенциал".
  • Anti-tremor glove е сензорна ръкавица, която подпомага контрола върху движенията на ръката при различни заболявания и състояния.
  • Vavakada 3D представиха проект за рециклиране на пластмасови бутилки и капачки и последващо им използване като суровина за производство на филамент за 3D принтери. Той получи и отличие "Най-добър социален стартъп".

Те получиха възможност за консултации с експерти и срещи с потенциални инвеститори.

България води на Балканите по бизнес климат за стартъпи,  два наши града са сред първите 1000 в света

България води на Балканите по бизнес климат за стартъпи, два наши града са сред първите 1000 в света

САЩ е на първо място

Детайли: Тазгодишното състезание за младежки стартъпи включваше и 6-седмична обучителна програма, адаптирана към възрастта на участниците и фазата на развитие на участващите проекти.

Конкурсът подкрепи акселерирането на идеи от много и различни области - финтех, протеинови храни, електронна търговия, рециклиране, виртуална реалност в туризма, приложения на изкуствен интелект, реклама, електромобилност, образование, музика и изкуства, технологии в здравеопазването, родителство, агротехнологии и градско земеделие, кариерно развитие, мобилност в градска и извънградска среда, гражданско общество, козметика, архитектура и др. Над половината заявки бяха за готов прототип, първи потребители или увеличаваща се клиентска база.

Днешните стартъпи нямат нищо общо с Amazon преди две десетилетия

Днешните стартъпи нямат нищо общо с Amazon преди две десетилетия

Рискови капиталисти, банки и акционери инвестират твърде много пари в стартиращи компании

Автори са възпитаниците на 17 университета от България и чужбина, както и ученици от 7 български гимназии.