НетАларма, кампанията на Майкрософт за безопасен Интернет, стартира интерактивна игра, която активира тийнейджърите от София, Варна, Бургас, Плевен и Пловдив в търсене на съвети за безопасност във виртуалното пространство. В играта могат да се включат всички желаещи да открият скритото послание на НетАларма, поставено на тайно място в съответния град. Всяка седмица първите двама „откриватели" ще печелят специални награди, а в края на играта един от всички седмични победители ще има възможност да спечели видео игра Xbox с Kinect.

Играта, наречена „Търси в градската джунгла", се провежда едновременно в Интернет и в офлайн среда. Идеята е да се подчертае факта, че границите между виртуалното пространство и реалния свят стават все по-размити, уточниха организаторите. На специално създадената Facebook страница (http://www.facebook.com/netalarma) всички желаещи могат да се информират за мястото на следващото скрито послание, да последват инструкциите на НетАларма за неговото местонахождение и да се отправят в издирването му. Печели участникът, който пръв открие и публикува съвета на стената във Facebook групата.

Ето какво сподели един от първите „откриватели" на съвети за безопасен Интернет в рамките на играта „Търси в градската джунгла": „Търсенето на скритото послание бе истинско приключение за мен. Радвам се, че имам шанса да споделя с много мои връстници съветите за безопасен Интернет, а самото издирване е адреналин, който препоръчвам на всички", сподели Александър Попов от София.

„Най-големите потребители на Интернет са младите хора. Те са добре информирани за случващото се в мрежата, те са умни и любопитни, но често не си дават сметка за сериозността на действията си в Интернет," каза изпълнителният директор на Майкрософт за България, Георги Ранделов. „Това, към което се стремим е чрез забавление и въвличайки младите хора в игра, да ги провокираме да се замислят върху информацията, която споделят онлайн".

Припомняме ви, че според проучване на Майкрософт, проведено в 11 европейски държави, през 2011 г. 37% от децата са отговаряли на съобщения от непознати в интернет от любопитство, докато през 2010 г. този процент е по-висок - 46%. „Тази статистика е достатъчно доказателство за нас, че всички усилия в посока повишаване информираността на нашите деца, си струват", добави г-н Ранделов.

Интерактивната игра е част от дългосрочната кампания НетАларма. В рамките на проекта в края на 2010 г. ученици в цялата страна обединиха усилия за създаването на „Манифест за безопасен Интернет". Списъкът съдържа конкретни идеи и препоръки за безопасно пребиваване във виртуалното пространство, предложени от самите ученици.