Преди години Apple предизвика революция на пазара за цифрова музика с пускането на услугата iTunes, която доведе до бум в платеното сваляне на песни и албуми. Напоследък обаче се наблюдава спад в ползването на подобни услуги, пише TechNews.bg.

Броят на платените сваляния на музика през 2014 г. продължи да намалява. Така например, американците са купили с 9% по-малко албуми и с 12% по-малко отделни песни, в сравнение с 2013 г., по данни на SoundScan.

Като цяло, потребителите в САЩ са купили 106,5 милиона албума в цифров вид, което е по-малко от половината от всички закупени албуми през миналата година - 257 млн. броя. Това обаче не означава, че американците са започнали да слушат по-малко цифрова музика.

Спадът се дължи на това, че навлизат нови услуги за поточно слушане на музика. През 2014 г. този пазар е нараснал с цели 54%. Ако през 2003 г. са били прослушани 106 млрд. песни, то през 2014 г. броят им вече възлиза на 164 млрд.

Услуги от типа на Google Play Music и Spotify изместват традиционните начини за покупка на музика, вкл. през iTunes. Но Apple има отговор на това предизвикателство - компанията придоби услугата Beats Music, чрез която ще участва на пазара за платена поточна музика.

Любопитен факт е, че през 2014 г. се увеличиха продажбите на винилови плочи - и то с внушителните 52%, в сравнение с предишната година. По данни на SoundScan, продажбите на плочи са достигнали абсолютен максимум за периода 1991-2014 г., през който компанията води статистика.