Българска идея ще бъде представена за първи път на годишната конференция TEDxOxbridge, организирана от университетите Оксфорд и Кеймбридж в Оксфорд, Великобритания. Проектът „Освободи интернет", който е инициатива на водещата агенция за маркетингови комуникации Публисис МАРК Груп, привлече вниманието на организаторите на вдъхновяващото събитие с общественозначимата си цел за подсигуряване на повече места с безплатен достъп до интернет и ефективната реализация. За по-малко от 6 месеца в България вече има над 4 100 WiFi хотспота с безплатен достъп до интернет.

Българският проект стартира онлайн, предизвиквайки дискусия относно липсата на свободен достъп до безжичен интернет, и бързо заинтригува традиционните медии, бизнес сектора, различни организации и влиятелни български лица. Като част от проекта бе представено уникално за България мобилно приложение, улесняващо намирането на зони за свободен достъп до интернет. Приложението е свалено над 150 000 пъти към настоящия момент.

По покана на TEDxOxbridge Христо Ласков, един от инициаторите на кампанията от Публисис МАРК Груп, ще представи „Освободи интернет" на конференцията на 9 юни (събота) от 16:10 ч. българско време в Оксфорд. Събитието ще привлече над 250 човека на място и още хиляди, които ще гледат на живо презентациите он-лайн на адрес: http://new.livestream.com/tedx/TEDxOxbridge2012. TEDxOxbridge се случва под шапката на TED - американска организация, която инициира конференции по цял свят под мотото "Идеи, които заслужават да бъдат разпространени".

Проектът „Освобови интернет" спечели ПР Приз за Онлайн кампания на годината от Българското дружество по връзки с обществеността и Трета награда за Кампания за устойчиво развитие от Българската асоциация на ПР агенциите.