Социалната мрежа TikTok е повишила цели 5 пъти приходите си от продажбата на китайски стоки зад граница през 2022 г., съобщава Semafor, като се позовава на вътрешна информация.
Компанията има амбициозен план - да превърне в световен феномен рекламните шопинг видеа, предавани на живо. В Китай това е индустрия за около 400 млрд. долара. В центъра на тази инициатива е TikTok Shop, който функционира и в западните държави, но не най-популярен в Южна Азия, например Индонезия и Тайланд.
Както отбелязва онлайн изданието, в случая целите не са само икономически. Създаването на лоялна потребителска база изисква не само забавни видеа за гледане, но и други функционалности, които да карат хората да използват приложението всекидневно. Интегрирането на онлайн търговия би гарантирало оцеляването на TikTok даже и в свят, в който платформата бъде напълно забранена в САЩ.
Така приложението за управление на търговски профили в платформата, например, е най-популярното в Индонезия през миналата година. Все повече бизнеси разчитат на него, като даже се отказват от физическите магазини.
Ако зависи от TikTok, компанията определено не иска да си тръгва от САЩ. Със 100 млн. потребители и 70% от тийнейджърите в страната, социалната мрежа има голям потенциал за развитие на най-печелившия си пазар. От месеци китайски криейтив агенции и американски технологични стартъпи работят с брандове и производители, за да могат най-ефективно да използват платформата, за да продават своите продукти.
Крайната цел е да се повтори успехът на китайската версия на TikTok - Douyin, която управлява десетки центрове за шопинг видеа на живо, в които хиляди инфлуенсъри представят продукти за многомилионна аудитория.