Големите компании в България и по света вече могат да се възползват от бизнес профили в популярната комуникационна платформа Viber. Новата функционалност, която беше представена на събитие в София, е част от усилията на компанията да предложи потребителите т.нар superapp, който обединява традиционните чат функционалности с ред други възможности.

Глобалната наличност на новата услуга идва след тестове в България, която беше пилотна страна за Европа.

Какво представлява бизнес профилът?

Когато потърсите името на даден бранд, негов продукт или свързани с него ключови думи, ще откриете верифицирания му акаунт, в който има описание, контакти и канали за комуникация, достъпни чрез Viber.

Могат да се добавят до три физически адреса, линк към сайт и телефонен номер, като профилите са публични по подразбиране.

Снимка 603866

Източник: Viber

Освен това, бизнес профилите са видими и за потребителите, които вече общуват с бизнес акаунти през новата папка Business Inbox / "Бизнес съобщения", която Viber пусна през миналата година, след като също я тества в нашата страна. Необходимо е единствено да натиснете иконката с магазин до името на бранда, за да видите неговия профил.

Това вече е възможно за над 150 от партньорите на Viber у нас, посочи старши директорът "Продажби" за Централна и Източна Европа и ОНД в компанията Константин Костадинов. Съществуващите партньори могат да попълнят профилите си в рамките на бърз и лесен процес, обясни той.

Партньорство между ДСК Мобайл и Rakuten Viber ще осигури на клиентите на Банка ДСК достъп до нови услуги и подобрено изживяване

Партньорство между ДСК Мобайл и Rakuten Viber ще осигури на клиентите на Банка ДСК достъп до нови услуги и подобрено изживяване

По думите му ползите за потребителите са в пълния контрол какво съдържание приема да получава, като в договора с всяка компания са залегнали гаранции за това, че няма да има злоупотреби и "бомбардиране" със спам на потребители, които не са дали съгласието си за даден вид съобщения.

Снимка 603868

Източник: Viber

Целта е бизнесите да могат да интегрират свой чат бот, платформа за контакт с клиентите в реално време и даже каталози, през които да могат директно да пазаруват - буквално целият процес от търсенето на продукт до обратната връзка след покупката му да се случват в рамките на Viber.

Защо фирмите имат нужда от това?

Старши директорът "Развитие" за топ пазарите на Viber Атанас Райков изнесе данни, според които в България има 158% годишен ръст на бизнес акаунтите и 61% повече съобщения, като почти 40 на сто от бизнесите използват социалните мрежи и чат платформи за контакт с потенциални клиенти.

Той отбеляза, че вече не рекламата, а ключови за бизнесите съобщения като информация за транзакции и пратки и валидации при влизане в различни платформи съставляват основната част от бизнес трафика.

"Бългapcĸи пoщи" планират да изпращат SMS и Viber съобщения за 450 хиляди лева

"Бългapcĸи пoщи" планират да изпращат SMS и Viber съобщения за 450 хиляди лева

На фона на бума в електонната търговия

В същото време той посочи и че само на нашия пазар рекламите генерират 286 млн. импресии средно на месец.

"Потребителите искат да си улеснят живота, имат много малко пространство на екрана си и средният потребител използва няколко приложения в почти 80% от времето си", заяви Райков, като допълни, че около половината време прекарваме с най-използваното приложение. Целта на Viber е да бъде именно на това място и затова се превръща в superapp.

Снимка 603869

Източник: Viber

Костадинов отбеляза, че според проучвания повечето потребители одобряват отделянето на бизнес съобщенията от личната комуникация, като на ден има по 85 000 посещения на бизнес чатовете само в България.

Бизнес профилите във Viber са насочени към големите компании, които вече имат създадена аудитория и имат техническата възможност за различни интеграции, но от компанията анонсираха, че в рамките на 2023 г. ще са готови и с решение за малките и средни фирми, което да позволи по-ефективно да общуват с потребителите си и да рекламират в платформата.