България започва активно да търси своя първи голям автомобилен производител. Страната ни вече не се задоволява само с фабрики за компоненти, а иска да има огромен завод, където да се произвеждат цели автомобили.
България смята да последва примера други държави от региона като Румъния, Сърбия, Чехия, Словакия, Унгария, Полша, които вече имат свои фабрики за автомобили.
С амбициозната задача са се наели представители на автомобилния клъстер, Министерството на икономиката и бившият президент на България Росен Плевнелиев, които ще посетят Австрия, Германия, Великобритания, Южна Корея, Индия и др., за да се срещнат с големи производители и да популяризират страната ни като инвестиционна дестинация.
"Имаме ясен план за действие. Ще отидем на място и ще почукаме на вратите на всички големи автомобилни производители, ще преговаряме, ще се борим така, както другите го направиха", заяви Плевнелиев по време на бизнес форум.
Първото посещение от т.нар. роуд шоу ще бъде в Австрия още през март тази година на бизнес форум, който събира водещите компании в автомобилния сектор като Bosch, Magna, Mercedes, BMW и др.
"Смятаме да заявим амбициите си и да влезем в сериозни преговори с тези компании. Знаем, че Rover ще мести производства, BMW и Hyundai също търсят локации за свои заводи в Централна и Източна Европа. България може да се възползва от това", заяви пред Money.bg Плевнелиев, който е и член на УС на "Аутомотив Клъстер България".
Страната ни предприема проактивна политика и ще преговаря с най-големите в автомобилния бранш.
"Отиваме на място и говорим с инвеститорите. Имаме ясно заявена подкрепа от българската държавност - от министър-председателя, а в преговорите ще участва директно министърът на икономиката", каза бившият държавен глава.
По думите му индустриалните зони в България скоро ще разполагат с необходимите условия, за да посрещнат големи автомобилни производители.
"Във Видин се разработва обширно индустриално пространство и т.нар. автопарк. В Бургас имаме нова индустриална зона с голям потенциал, в София индустриалната зона в Божурище също разполага с огромни възможности", посочи Плевнелиев.
За да подобрят настоящите условия, ще бъдат инвестирани 120 млн. лева в инфраструктурата на индустриалните зони у нас. Те ще бъдат управлявани от "Национална компания индустриални зони", а финансирането ще бъде осигурено от държавната ББР.
Арахангел Михаил
на 08.02.2018 в 16:28:27 #2Естествено, ку.ве, за теб ще е много по-добре да построят завода при твоите духовни пияни-заляни братя, а не в родината ти. Както казват твоите съмишленици болшевиките "Колкото по-зле - толкова по-добре..." И се знае за кого!
QWE
на 08.02.2018 в 14:46:57 #1Въпросът е в ПАЗАРИТЕ, които ще осигурява и предложи България на крупните автопроизводители.. Щото те са заети вече от Румъния, Сърбия, Турция... Пък и сигурно си имат едно наум.. България бе първа от страните в СИВ, която почна да сглобява западни автомобили. Рено с Булгаррено. До момента, в който на панаира в Гърция срещу Рено не се строиха Булгаррената да им отнемат пазара с преференциалната само за България цена.. Имаме от друга страна и "опит" с изнасяне на производството от Rover. С един морлно и пазарно остарял модел, от който нито един не отиде на чужд пазар.. А след провала на китайците от България да пробият в Европа със завода в Ловеч.. ИНДИЙСКАТА ТАТА май ще е единственият възможен кандидат.. Още повече, че БМВ - след Мерцедес започна и той да строи завод в Русия..